NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Dosone
#1414839
Rensat tänder på 1/3 av remmen. Bilen tankades på cirkle k i snapparp med rme eller hvo.... Försöker jag snurra på pumpen är det motstånd.. Ska det va så? . Är det pumpen som skurit pga feltank? Satt dit ny rem och ventiler kan ha klarat sig.. Men vill inte testa om pumpen är boven. Risk att spån förstör spridare mm då väl? Nån som vet hur högtryckspumpen ska kännas när man vrider på den när remmen e av?
#1414882
Nej, dieselpumpen (som också kallas högtryckspumpen trots att det är en vanlig tryckstegringspump) sitter på bilens högra sida i körriktningen. På baksidan av motorn alldeles framför dieselvärmaren.
Ingen V50 jag sett har pump i tanken. Kan säkert finnas men PSA- motorn låter dieselpumpen på motorn suga ur tanken.
#1414944
Ja dessa tryckstegringspumpar är inte så avancerade och jag har bara hört talas om en som behövt byta då den inte längre levererade tillräckligt tryck.
Dock så gillar Volvoverkstäderna att byta den när bränsletrycksregulatorn som sitter på pumpen blivit sliten.

Byte till sommarhjul med nya däck på. […]

Kina

Okej tack ska undersöka detta vidare

Möjligt att dom försökt bryta rattl[…]