Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

#1414894
Jag hade kunnat köpa fler avgifter om det hade genererat bättre vägar.
Tyvärr är inte fordonsskatten (den numera ockerskatten på nya bilar) dedikerad till infrastrukturen, utan går oavkortat ner i det gemensamma svarta hålet.

Det hade varit bättre om det hade varit mer som utomlands, där företag driver de stora vägarna med en avgift, då blir standarden en helt annan.
Fokus är "Bästa vägen och bästa upplevelsen", inte att man ska mjölka bilister på pengar som hamnar på helt andra saker och att de stora europavägarna är som en plogad åker.

Med den standarden som saker håller idag ser jag inte att jag ska betala ytterligare för saker som inte ger något tillbaka, en bro med avgift förväntar jag mig inte får "plogfåror" under perioden som avgifter tas ut.
#1414895
Det är väl inte igentligen broavgiften man stör sig på utan den hiskeliga avgiften om man glömmer att betala dom 9 kr det lägsta beloppet är innom avgiftsbelagda tider i Göteborg.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

#1414900
Svärfar glömde att betala de där 5kr infrastrukturavgift från Motalabron och det blev mycket riktigt typ 400kr i förseningsavgift.
Jag åkte där den sista dagen i månaden en gång en fredag ner till brorsan. När ja sedan åkte hem på söndagen var det ju ny månad. Det kom slutligen två inbetalningskort vid olika tillfällen på vardera 5kr.
#1414914
Jag tror poängen i trådstarten var slöseriet på resurser(papper) för ynka 5kr, samt det 6000% påslaget som blir om man inte betalar dessa ynka 5kr i tid.

Sverige som ska föreställa såååååå miljövänligt borde väl ändå inte slösa papper på något så löjligt? Dom vet ju uppenbarligen vart dom ska skicka fakturan, och således vet dom, eller kan ta reda på om dom ville, telefonnummer och skicka ett SMS istället.
#1414928
För kanske tre år sedan hände det jag aldrig trodde kunde hända!

Jag fick nämligen räkningen för skatten på ena bilen, två räkningar för bro och trängselskatt, samt handledartilståndet i samma kuvert från transportstyrelsen!
Kändes imponerande! :-)

Casual dating at its finest – join the leadi[…]

Överhettad passat b5

Hjälp! Köpte min Passat 1.8t -99 fö[…]

Hej! Jag köpte en v70n 2,4d från 07 ida[…]

VO31319563 kostade 2241 den 15/9-2017 när j[…]