NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av HCP
Ska ut med batteri och box idag för att laga batteritemp-givaren, ska se om jag ser den och kan ta nå vettig bild.
Såg inget nu när jag kikade lite snabbt.
av Amanite
Står i garaget nu men kan inte heller se den vid första anblick. Hade ju varit bra om man visste var den andra änden av slangen går till. Alltsp den som inte går till själva bromsboxen.
Användarvisningsbild
av HCP
Amanite skrev: tis 17 nov 2020, 00:49 Ja det verkar vara den övre slangen som givaren ska sitta på. Alltså precis den som du länkade till. En kortare variant än den som går från vakuumpumpen. Ska sitta nånstans nära bromsvätskebehållaren bakom lite plastskydd och batteri om jag förstår det rätt.
Tror jag listade ut det, kontakten/givaren sitter på höger sida bakom bromsbomben och slangen därifrån går upp till vänster sida av behållaren för bromsolja - och i sin tur sitter den på vakuumslangen jag visade tidigare, som går fram förbi motorn på höger sida.

Kolla om du ser samma på din farkost
av Amanite
Ja jag tänkte det också. Har tagit två foton på den vi verkar tro att set är. Ser ju ut så också med tanke på det gula sträcket pp ena sidan slangen.
Men var är slagen vriden. In mot bilens mitt eller in bakom bromsvätskebehållaren?
För isf borde man ju komma åt kontakten om man tar bort batteriet.
Användarvisningsbild
av HCP
Japp du kommer åt den utan batteriet och batteriboxen, akta givaren i botten. Jag pajjade den när jag rev ut batteriboxen förra gången :-D
av Amanite
Jag lossade vakuimslangen (den långa) och drog och vred lite i de olika kopplingarna och nu är vakuumpumpen tyst.
Kan ju ha rört sig om en läcka i mitt fall och inte felaktig signal från givaren :)
Vinande ljud S40 1.8F -08

Bränd diodbrygga i generator, blir övert[…]

Smäller höger fram

Kolla att gummibussningarna som håller fast […]

Minirecension av kina DICE

Fungerar det med win11

Högtalare Volvo S40 2000

Jag var precis i den sitsen med min V70 -2000, ori[…]