Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Steffe3
#1411823
Beställde några T10 till markbelysningen, två olika sorter (egentligen mest för test).
Ena skickas från Kina till Österrike (troligen för att komma förbi svenska avgifterna). Den andra skickas ospårbart från Storbritannien, tror nästan Kina-paketet hinner först...
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1411867
Från UK är mina snabbaste leveranser med UPS som tar det på sin cargokärra London-Köln-Stockholm.
Land- och sjövägen blir helt andra leveranstider med flera omlastningar, men tyvärr kan man inte välja distributör.

Beställde en sak vid 17.30 idag som tydligen ska komma imorgon eftermiddag, även den med UPS från UK.
Användarvisningsbild
av Steffe3
#1411870
Kinapaketet är beräknat imorgon, GB-paketet på torsdag. Får se hur väl det stämmer :P Valde dock ingen snabbleverans då ena paketet inte fanns i lager vid beställningstillfället (båda beställdes samma dag)
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1411871
Ahh nej det väljer jag aldrig, det kommer tids nog ändå. I värsta (bästa?) fall blir det en extra paket under granen, om det är så pass försenat.
;-)
Användarvisningsbild
av Allinug
#1412513
Inget Kina-paket i sikte. Tydligen skickades det från Kina, men det framgick inte tydligt vid beställning. Priset vid orderbekräftelse angavs inklusive moms och fri frakt, men nu i nästa mail så är det exklusive moms. Det blir spännande att se hur dyrt detta blir, för jag antar att PostNord kommer att lägga på en del avgifter nu när paketet kommer från Kina?
Användarvisningsbild
av Steffe3
#1412514
Samma här, ena är som sagt ospårbart, det andra är levererat (wut?) i Österrike :p

Tror det kan vara för att kringgå importavgifter, men det är inte förtydligat någonstans vad jag har sett.

Nu har det som är "levererat" fått att jag kan begära återbetalning av säljaren, men jag har nog is i magen en stund till så får vi se.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 14

Som i rubriken, någon som fått P3.0.3 […]

Nytt avgasrör B234F

745-an har rullat uppskattningsvis drygt 50000 mil[…]

Torkarblad till strålkastarna verkar ha utg&[…]

Motortvätt, vad tänka på?

Vill slänga in en varning, en ballast till […]