Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av mange45
#1410052
har nu haft min v70 ett tag börjat bli sugen på mer kräm i spisen
vad rekomenders ? är det bsr som gäller ?
verkar som man först måste låsa upp boxenför att sen chippa
Användarvisningsbild
av Glimmzz
#1410435
Jag velade mellan autotech GBG och BSR men valde tillslut ett helt annat alternativ där jag fick bilen körd i bänk före och efter optimering. Bor du i Östergötland så kan jag rekommendera tuning firman i Norrköping
Användarvisningsbild
av Glimmzz
#1410632
Jag hamnade på Svwat Eculogic-Tuning till slut och blev nöjd iallafall. Ferrita kör väl med Autostable om det skulle va något. Om du inte måste ha dyno papper etc så finns det lite alternativ att välja mellan i dina trakter
Användarvisningsbild
av Steffe3
#1410633
TM Chiptuning i Eskilstuna funkade fint för mig, det är ju lite närmare än Norrköping åtminstone ^^
Användarvisningsbild
av mange45
#1411108
tackar för förslag ska kollas upp .. har haft bsr och nordic samt autotech i andra bilar förut och varit nöjd men tycker det var väl dyrt med 5900 kr för steg 1 samt 1000 lappen bara för låsa upp burken ...
Användarvisningsbild
av mange45
#1411109
Steffe3 skrev:TM Chiptuning i Eskilstuna funkade fint för mig, det är ju lite närmare än Norrköping åtminstone ^^
vad för efekt /Nm kurva fick du hos dom pris ?
Användarvisningsbild
av Steffe3
#1411117
Dom hade ingen bänk (och känner inte till nån direkt heller i närheten av mig), men skulle få 270/430 har jag för mig, motsvarande finns hos andra firmor, så det känns inte orimligt åtminstone :)

5500kr gav jag då för några år sedan, vet inte om det är ändrat nu.
Användarvisningsbild
av Steffe3
#1411127
Lite konservativare siffror, men bra pris :)

GDM brukar vara poppis också, men det är en bit att åka.
Elschema 740

Jag har en rep.handbok från Lafri liknande d[…]

Volvo v70 2009

Har bytt egr adapterat den i vida med får &a[…]

Har du en diagnostik box (Volvo kallar den så[…]

S/V60 Polestar utan taklucka

Så är det säkerligen men det som t[…]