Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tybbe
#1409874
Hej jag skulle vilja fråga vad det kan bero på när bilen rycker till när man gasar på ordentligt vid tex landsvägsfart vid tex vid omkörning. Och det gäller framförallt turbo modeller v70 t5 eller 2,5 t. Kan det vara något med tändningen eller bränslet???
av frippe64
#1410028
Tybbe skrev: tor 29 okt 2020, 20:27 Hej jag skulle vilja fråga vad det kan bero på när bilen rycker till när man gasar på ordentligt vid tex landsvägsfart vid tex vid omkörning. Och det gäller framförallt turbo modeller v70 t5 eller 2,5 t. Kan det vara något med tändningen eller bränslet???
Kan det bero på att bilen börjar att accelerera?

Eller så är det samma fel som i dina övriga trådar...
av Tybbe
#1410157
Min bil går bara fint nu en jag frågade bara en liten enkel fråga om ett litet ryck vid hårdare gaspådrag och det har även min kompis som har en v70 2,5 t. Och han har inte gjort en renovering av toppen utan hans bil är helt orginal.
av frippe64
#1410200
Tybbe skrev: lör 31 okt 2020, 12:18 Min bil går bara fint nu en jag frågade bara en liten enkel fråga om ett litet ryck vid hårdare gaspådrag och det har även min kompis som har en v70 2,5 t. Och han har inte gjort en renovering av toppen utan hans bil är helt orginal.
Bra att den går bra.👍
Vad var felet?

🎃🎃🎃

Mina socklar till varselljus (och p-ljus) har &quo[…]

Tack. Jag är Norrbagge, Appen funkar inte p[…]

Troligen kommer T6 (laddhybrid) och B4 (bensin) ha[…]

I min V70 -16, så har den blandannat slutat […]