Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1410011
Du ser ju hur stor den är när du tar av den. Det är inga problem att sätta dit den igen. Spraya lite silikon på packningen, så håller den sig mjuk och glider lätt dit igen. Öronen på motorn håller däremot inte att tvinga dit motorn med. De är bara av plast.
av dannesk
#1410046
BörjeFrisk skrev:Ingen som har kollat storleken på o-ringen och skruvarna ? Vill inte köpa dom på volvo för nästan 500 vilket är ett rejält ockerpriser för prylar som är värda max 40 spänn.
Nja, ingen har väl kollat den då man inte normalt tar av motorerna, finns ingen anledning. Backa som tidigare sagt med batteri. Skruvarna borde vä gå att använda igen då de inte dras med högt moment och även o-ringen men gör isåfall som apersson850 beskriver.
#1410303
Skruvarna är inga problem att återanvända, om det inte rostat sönder innan du ska ta bort dem för första gången. Jag plockar alltid av motorerna, för då kan jag samtidigt känna på den lilla domkraften där inne, så den går så lätt som den ska. Men skruvarna sätter jag bara dit igen, så de har jag inte mätt upp. Torx är det i alla fall, T25 eller nåt sånt.

Problemet är ju att sådana här app[…]

Weber 32dir på en b20

Okej, har en enkel su hs6a nu. Den fungerar fint, […]

Söker köpråd - XC90 V8

Hej, Jag satt precis och tog en våröl […]

V70 -03, bensin, manuell,140 HK, 23 000 mil. Motor[…]