Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Vilken färg?

Crystal white
9
31%
Pine grey
20
69%
Användarvisningsbild
av poscarjr
#1409366
Robbi skrev: mån 26 okt 2020, 22:58
JanneB77 skrev:C9B98BC2-DC89-4CFE-B882-A967354E4688.jpeg
Vilken färg är detta? Mitt val står mellan Pine grey och Fusion red.
JanneB77's bil är Birch Light. Jag har beställt min V90CC i den färgen. Kommer bli grymt. Vill ha ljus bil.
Användarvisningsbild
av Robbi
#1409370
poscarjr skrev:
Robbi skrev: mån 26 okt 2020, 22:58
JanneB77 skrev:C9B98BC2-DC89-4CFE-B882-A967354E4688.jpeg
Vilken färg är detta? Mitt val står mellan Pine grey och Fusion red.
JanneB77's bil är Birch Light. Jag har beställt min V90CC i den färgen. Kommer bli grymt. Vill ha ljus bil.
Den ser ju grön ut?
av Abrod
#1409378
Yes vi har sett Birch light i verkligheten, och den tilltalade tyvärr inte oss, annars den nog väldigt bra i flera aspekter som ni nämner här ovan!

Nu har vi en vit andrabil också så vi börjar tänka i banorna att det kan vara trevligt att ha lite omväxling dvs pine grey haha 😊.

Än har vi 3 veckor kvar att grubbla som tur är!
av Abrod
#1409380
Robbi skrev: mån 26 okt 2020, 22:58
JanneB77 skrev:C9B98BC2-DC89-4CFE-B882-A967354E4688.jpeg
Vilken färg är detta? Mitt val står mellan Pine grey och Fusion red.
Jag kan för övrigt verkligen rekommendera fusion red. Har den idag och man blir glad av den färgen! Hade vi inte haft den redan nu så kunde den varit ett alternativ till kommande bilen!
Användarvisningsbild
av poscarjr
#1409402
Ja, Fusion Red ör riktigt snygg. Synd den inte finns till V90.
Men åter till din fråga som jag tycker du redan besvarat alldes själv - ni ska ha Pine Grey. Får ju även stöd i omröstningen för det valet. ;-)
Användarvisningsbild
av poscarjr
#1409454
Robbi skrev: tis 27 okt 2020, 13:16 Beställde precis Fusion red. Det stod mellan Pine Grey och den. När jag såg bilar med färgerna så var det just den som var roligast.
Så det var färgen som lockade på den där sänkta med panorama och inte så mycket bilen i sig... ;-)
Användarvisningsbild
av Robbi
#1409497
poscarjr skrev:
Robbi skrev: tis 27 okt 2020, 13:16 Beställde precis Fusion red. Det stod mellan Pine Grey och den. När jag såg bilar med färgerna så var det just den som var roligast.
Så det var färgen som lockade på den där sänkta med panorama och inte så mycket bilen i sig... ;-)
Ha ha, så var det nog. Var hela tiden skeptisk till panoramatak och sportchassi. Jag provkörde en R-design och tyckte inte riktigt det var min idé om en komfortabel färd. Jag har ju haft både XC70, XC60 och Nu V90 CC. Jag har vant mig till lite längre till marken och mer ”klassisk komfort”.
av JanneB77
#1409628
Robbi skrev:
poscarjr skrev:
Robbi skrev: mån 26 okt 2020, 22:58 Vilken färg är detta? Mitt val står mellan Pine grey och Fusion red.
JanneB77's bil är Birch Light. Jag har beställt min V90CC i den färgen. Kommer bli grymt. Vill ha ljus bil.
Den ser ju grön ut?
Japp, i direkt solljus som på bilden är den ljusgrön, sedan skiftar den från silver till vit. Mer grön än på bilden blir den inte.
Spelar ju i och för sig ingen roll nu då trådskaparen redan har förkastat den färgen... :-)
Användarvisningsbild
av poscarjr
#1409631
JanneB77 skrev: ons 28 okt 2020, 14:48
Robbi skrev:
poscarjr skrev:
JanneB77's bil är Birch Light. Jag har beställt min V90CC i den färgen. Kommer bli grymt. Vill ha ljus bil.
Den ser ju grön ut?
Japp, i direkt solljus som på bilden är den ljusgrön, sedan skiftar den från silver till vit. Mer grön än på bilden blir den inte.
Spelar ju i och för sig ingen roll nu då trådskaparen redan har förkastat den färgen... :-)
Låter alldeles förträffligt - jag älskar silver men har haft det förr så denna gång ville vi ha nåt annat. Valde till slut mellan Crystal White och Birch Light. Det blev det sistnämnda. När jag nu läser vad du skriver så får vi ju alla tre! Som ett Kinderägg :)
D24 bränslepump problem

Är inte "hemma" på denna mo[…]

Låter lite dumt men har du nollställt b[…]

Uppdatering på resultatet. Det var rattl&ari[…]

Bruten fjäder framvagn

Bytte också fjädrar på vår […]