Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Jantvå
#1409343
Nystrom7 skrev: fre 23 okt 2020, 14:24
Jantvå skrev:Låter fantastiskt. Ser att vridkurvan sticker iväg direkt, får du respons för minsta touch på gasen eller hur känns det?
Man kan säga att nu känns det att det är turbo i den Bildden har väldigt bra respons. Det känns som det sitter en stor motor i den är nog den enklaste förklaringen.

Jag jobbar inom Volvo så D3 Awd var ett planerat val för att sen optimera. 60000 tror jag prisskillnaden var mot en D5

Skickat från min Pixel 3a via Tapatalk
Ok, så nu är min d3awd optimerad och klar. Kan bara säga wow! Vilken skillnad. Kör ganska mkt i Stockholm innerstad just nu och har inte känt några problem med lådan. Kvick ut och in i filbyten samt rondeller, påminner om en v90 t5 jag hyrde för ett tag sen. Har inte känt kraften fullt ut än på motorväg, men de lär väl komma snart. Supernöjd. :-D
av Nystrom7
#1409347
Jag har åkt endel t5 förr och det är 130nm mer i vrid i en optimerad D3 Awd och det märks framförallt på lågvarv och i långa uppförsbackar.

Dom går bra för att vara en bruksbil samtidigt som man kan åka riktigt billigt

Skickat från min Pixel 3a via Tapatalk

av Nystrom7
#1409381
Jag jobbar inte på cars men träffar folk ibland som gör det. Som dom sa till mig var att det bara var mjukvara som skiljer mellan d3 awd och d4. Därför föll valet på en d3 awd.

Skickat från min Pixel 3a via Tapatalk

Jag har svårt att hålla med om att en […]

Weber 32dir på en b20

Denna motorn är en utbytesmotor från vo[…]

Ny krängningshämmare och länkar bak[…]

Fälgar och däck till t.ex. 850. 8,0X17 […]