Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av DayDreamer
#1406862
Micce1980 skrev: mån 12 okt 2020, 07:09 Finns dessutom en uppsjö på begagnatmarknaden, nu minns jag inte modellen men hittade mina på marketplace. Michelin dubbfria, originalfälg och vinterdäck med 6mm för 2500 till nuvarande bil
Ja precis, har dock inte kollat där än så får göra det :-)
Användarvisningsbild
av frasse4
#1406897
Tips är att kolla Tradera också, en del lägger ut däck med endast avhämtning till bra pris. Har man tur är det i närheten. Så kom jag över en uppsättning friktionsdäck till Alfan...
Användarvisningsbild
av DayDreamer
#1409320
idag kom vinterdäcken, blev mazzini (kina) friktion, rent spontant så känns detta däck bra om man kollar mönstret. Blir spännande att testa till vintern :-)
Användarvisningsbild
av Lucif3r
#1409348
Är gummiblandningen kass så spelar mönstret noll och ingen roll, tyvärr :-( I många fall skulle man t om ta sig bättre fram med (bra) sommardäck. Det vanligaste problemet med biliga friktionsdäck är att dom antingen är stenhårda när det blir kallt(likt sommardäck), eller åt h-e för mjuka så dom är utslitna redan halvvägs igenom vintern. Ordet "lagom" finns som bekant inte i dom flesta länder utanför norden :P

Men vi hoppas att dom duger :-)
Användarvisningsbild
av DayDreamer
#1412895
Fått på vinterhjulen nu, ska se om jag kommer ihåg att ta en bild å ladda upp :-) R-fälgarna passar faktiskt riktigt bra 8-)
Användarvisningsbild
av DayDreamer
#1414086
Suck.... så kom det ett bra erbjudande på trim med i dessa tider :-o :-D frågan är om man ska eller ej 8-) :-) lägger med länken här https://shop.speedparts.se/sv/prod/volv ... ing-5.html

Om det blir ett ja så kommer jag nog med största sannolikhet att åka dit. Känns lite smått oroligt att skicka iväg ECM ifall postnord slarvar bort den :-/
Någon som har någon kommentar om det är ett bra val med detta trim eller ej så skriv :-D Överrös mig med information 8-) :-) Är ju iaf ett jäkla bra pris ifall men jämför med BSR.
Användarvisningsbild
av frasse4
#1414205
Ja det såg prisvärt ut. Är det i princip en 2.5T från V70 som är T5 I S40n?
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 16
Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]