Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av fjohan82
#1409165
Robbi skrev: sön 25 okt 2020, 23:15
fjohan82 skrev:Den saknar AC-panelen där bak, men det är kanske inget måste...
Nej, det är nog inget jag hade valt ändå, den har ju AC i alla fall.
Så sant det.
Användarvisningsbild
av poscarjr
#1409168
Bara en fundering - har den utrustning du inte behöver, eller som inte är ett måste? Tänker främst på AWD, 20" inkl. sänkningen samt panoramataket. Eller kan du inte vänta utan måste köpa bil NU. Om AWD inte är ett måste och du kan vänta så kan du speca en ny MY21 för samma pengar. Panoramataket är något negativt för mig om jag ser nyktert på saken. Jag kör mina bilar ganska länge och vill inte råka ut för läckande tak med tiden etc. Nåväl, bara några funderingar i all välmening.
Användarvisningsbild
av Robbi
#1409169
poscarjr skrev:Bara en fundering - har den utrustning du inte behöver, eller som inte är ett måste? Tänker främst på AWD, 20" inkl. sänkningen samt panoramataket. Eller kan du inte vänta utan måste köpa bil NU. Om AWD inte är ett måste och du kan vänta så kan du speca en ny MY21 för samma pengar. Panoramataket är något negativt för mig om jag ser nyktert på saken. Jag kör mina bilar ganska länge och vill inte råka ut för läckande tak med tiden etc. Nåväl, bara några funderingar i all välmening.
Ja, det är lite tiden, det är ju minst ett halvårs väntan på ny bil. Dessutom får jag bra för mitt inbyte nu, det får jag ju inte om ett halvår.

Taket och säkningen är lite minus då jag inte vill köra i saker och behöva tänka på det. Tydligen är det endast 1.9 cm men ändå.
Användarvisningsbild
av poscarjr
#1409172
Oj, halvår var länge det...jag fick precis 16 veckor på min V90CC och tycker det kommer bli olidligt :)
När det gäller inbyte så sätts ju priset nu, åtminstone var det så för mig.
av pularn
#1409200
Vet inte om jag missar det. Men jag ser inte att du har adaptiv farthållare (som alltså håller avståndet till framförvarande bil)? Det är i mitt tycke den viktigaste utvecklingen av bilkörande på 50 år. Skulle inte köpa en bil som saknar det.
Användarvisningsbild
av Robbi
#1409202
pularn skrev:Vet inte om jag missar det. Men jag ser inte att du har adaptiv farthållare (som alltså håller avståndet till framförvarande bil)? Det är i mitt tycke den viktigaste utvecklingen av bilkörande på 50 år. Skulle inte köpa en bil som saknar det.
Jo, jag frågade särskilt. Den ingår i någon av säkerhetsprogrammen och specas inte specifikt längre utan räknas som sjäkvklar.
av pularn
#1409215
Nej, adaptiv farthållare ingår iallafall nu -21 i paketet intellisafe assist som ingår i förarstödspaketet.

Jag kan inte se att du har något paket med detta i. Lita inte på vad bilhandlaren säger, såvida han inte kan visa svart på vitt att bilen har adaptiv farthållare. I standardutförande har den bara vanlig farthållare.
Weber 32dir på en b20

Denna motorn är en utbytesmotor från vo[…]

Ny krängningshämmare och länkar bak[…]

Fälgar och däck till t.ex. 850. 8,0X17 […]

Givare i kylaren hoppar ur

FD157206-43B1-4472-AD81-D6770C3D768F.jpeg Hej! 9[…]