Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Robbi
#1409135
Jag funderar på att slå till på denna V60 inscription och massa paket. Den har bla. Sportchassi, bra eller dåligt, kommer man att skrapa i varenda farthinder? Något mer om utrustningen? Hjälp mig nu!


https://bilnilsson.com/kopa-bil/bilar-i-lager/
IMG_0066.PNG
IMG_0066.PNG (75.96 KiB) Visad 1159 gånger
IMG_0065.PNG
IMG_0065.PNG (535.08 KiB) Visad 1159 gånger
IMG_0064.PNG
IMG_0064.PNG (505.08 KiB) Visad 1159 gånger
IMG_0063.PNG
IMG_0063.PNG (536.07 KiB) Visad 1159 gånger
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1409145
Den såg fräsch ut!
Sportchassi är i min värld bara till godo, många bilar har för mjuka chassi som standard. Inget kul att sitta på helspänn när det går undan :-)
Inget ljuspaket med dynamiska strålkastare?
Användarvisningsbild
av Robbi
#1409148
fjohan82 skrev:Den såg fräsch ut!
Sportchassi är i min värld bara till godo, många bilar har för mjuka chassi som standard. Inget kul att sitta på helspänn när det går undan :-)
Inget ljuspaket med dynamiska strålkastare?
Jag tror det men jag kan inte tyda alla kinesiska begrepp i detta. Ser du det?
IMG_0067.PNG
IMG_0067.PNG (270.17 KiB) Visad 1123 gånger
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1409152
Robbi skrev: sön 25 okt 2020, 22:10
fjohan82 skrev:Den såg fräsch ut!
Sportchassi är i min värld bara till godo, många bilar har för mjuka chassi som standard. Inget kul att sitta på helspänn när det går undan :-)
Inget ljuspaket med dynamiska strålkastare?
Jag tror det men jag kan inte tyda alla kinesiska begrepp i detta. Ser du det? IMG_0067.PNG
Där har vi det, det står sist under "Teknikpaket 60/90".
MY21 har det som separat paket.
Användarvisningsbild
av Robbi
#1409153
fjohan82 skrev:
Robbi skrev: sön 25 okt 2020, 22:10
fjohan82 skrev:Den såg fräsch ut!
Sportchassi är i min värld bara till godo, många bilar har för mjuka chassi som standard. Inget kul att sitta på helspänn när det går undan :-)
Inget ljuspaket med dynamiska strålkastare?
Jag tror det men jag kan inte tyda alla kinesiska begrepp i detta. Ser du det? IMG_0067.PNG
Där har vi det, det står sist under "Teknikpaket 60/90".
MY21 har det som separat paket.
Aha! Det står så mycket på specen så man blir förvirrad. Det verkar finnas det mesta i alla fall.
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1409155
Robbi skrev: sön 25 okt 2020, 22:27
fjohan82 skrev:
Robbi skrev: sön 25 okt 2020, 22:10

Jag tror det men jag kan inte tyda alla kinesiska begrepp i detta. Ser du det? IMG_0067.PNG
Där har vi det, det står sist under "Teknikpaket 60/90".
MY21 har det som separat paket.
Aha! Det står så mycket på specen så man blir förvirrad. Det verkar finnas det mesta i alla fall.
Ja, en utställningsbil ser det ut som, de brukar ha typ allt.
Man kan ju roa sig med att bygga motsvarande på hemsidan, brukar bli "aningen" dyrare...
#1409156
Den listan som du ser längst upp är bara vad som ingår i "inscription"-paketet, inget du behöver tänka efter. Så som jag ser det är priset ganska bra. stått på deras anläggning sedan 2019(antagligen som visningsbil). Det som är extra utrustad utifrån inscription är att 20" fälgar, sportchassi, 360 kamera, HK-anläggning(ljudet), akustik&tonade rutor samt panoramataket. och även har dom vettiga tillvals-pakets(klimat, lastpaket(kvittar) och teknikpaket som då innehåller BLIS. skulle säga att det nästan-fullutrustad bil. (försöker komma ihåg ifall det fanns fler paket och sen saknas det B&W-anläggning men men

all spec är baserad på MY19: https://www.bilia.se/siteassets/prislis ... _bilia.pdf men att bilen var uttagen senare vilket då blev MY20 istället.
Användarvisningsbild
av Robbi
#1409158
UnleashFusion skrev:Den listan som du ser längst upp är bara vad som ingår i "inscription"-paketet, inget du behöver tänka efter. Så som jag ser det är priset ganska bra. stått på deras anläggning sedan 2019(antagligen som visningsbil). Det som är extra utrustad utifrån inscription är att 20" fälgar, sportchassi, 360 kamera, HK-anläggning(ljudet), akustik&tonade rutor samt panoramataket. och även har dom vettiga tillvals-pakets(klimat, lastpaket(kvittar) och teknikpaket som då innehåller BLIS. skulle säga att det nästan-fullutrustad bil. (försöker komma ihåg ifall det fanns fler paket och sen saknas det B&W-anläggning men men
Den anläggning som är, är det bättre än standard?
#1409159
Robbi skrev: sön 25 okt 2020, 22:39
UnleashFusion skrev:Den listan som du ser längst upp är bara vad som ingår i "inscription"-paketet, inget du behöver tänka efter. Så som jag ser det är priset ganska bra. stått på deras anläggning sedan 2019(antagligen som visningsbil). Det som är extra utrustad utifrån inscription är att 20" fälgar, sportchassi, 360 kamera, HK-anläggning(ljudet), akustik&tonade rutor samt panoramataket. och även har dom vettiga tillvals-pakets(klimat, lastpaket(kvittar) och teknikpaket som då innehåller BLIS. skulle säga att det nästan-fullutrustad bil. (försöker komma ihåg ifall det fanns fler paket och sen saknas det B&W-anläggning men men
Den anläggning som är, är det bättre än standard?
HP(High-Performance är det lägsta), så H&K är mellan. Dock kommer jag inte ihåg om B&W(edit* jo det fanns men kostade minst 30tkr vid nybilsköp). Hur som bättre än standard givetvis.

Det som dom inte lade till var "loungepaket" som innebär "Passagerarstol, Elmanövrerad
Stolsminne, passagerastol" - dock har förarstol, elmanövrerad.
Användarvisningsbild
av Robbi
#1409160
UnleashFusion skrev:
Robbi skrev: sön 25 okt 2020, 22:39
UnleashFusion skrev:Den listan som du ser längst upp är bara vad som ingår i "inscription"-paketet, inget du behöver tänka efter. Så som jag ser det är priset ganska bra. stått på deras anläggning sedan 2019(antagligen som visningsbil). Det som är extra utrustad utifrån inscription är att 20" fälgar, sportchassi, 360 kamera, HK-anläggning(ljudet), akustik&tonade rutor samt panoramataket. och även har dom vettiga tillvals-pakets(klimat, lastpaket(kvittar) och teknikpaket som då innehåller BLIS. skulle säga att det nästan-fullutrustad bil. (försöker komma ihåg ifall det fanns fler paket och sen saknas det B&W-anläggning men men
Den anläggning som är, är det bättre än standard?
HP(High-Performance är det lägsta), så H&K är mellan. Dock kommer jag inte ihåg om B&W(edit* jo det fanns men kostade minst 30tkr vid nybilsköp). Hur som bättre än standard givetvis.

Det som dom inte lade till var "loungepaket" som innebär "Passagerarstol, Elmanövrerad
Stolsminne, passagerastol" - dock har förarstol, elmanövrerad.
Tack! Så bilen är bra utrustad i alla fall?

Uppdatering på resultatet. Det var rattl&ari[…]

Bruten fjäder framvagn

Bytte också fjädrar på vår […]

Hur var dom andra värdena? Vet du det kan det[…]

Insugningsslangen

Vad är det för grunka som sitter på[…]