Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Vinterkall
#1408484
Har ett märkligt problem med radion i min V70 -05.

När jag startar bilen så är radion helt tyst ,efter ett par minuters körning så hoppar ljudet igång och då spelar den i några minuter sen försvinner det igen för att några minuter senare komma igång igen eller för den delen vara tyst i 20 minuter och jag fattar inte vad som är fel.

Jag har ljud om jag spelar en cd eller spelar musik via BT som jag har inkopplad via ingången för den externa växlaren eller för den delen om jag kör AM på radion, har aldrig varit med om nåt liknande på någon bil jag ägt innan, nån som har ett bra förslag till vad det kan vara?

Tänker att jag frågar här först innan jag river isär allt.
av Vinterkall
#1408909
Tack för svar, det blir bara värre och värre med tiden, blir nog att köpa nåt annat.
Är det värt att köpa en begagnad 850 eller är det mer värt att köpa en dubbel din ifrån typ BRL eller liknande?
Användarvisningsbild
av jiha1968
#1409005
Det går troligen att reparera din gamla spelare. Leta upp nån (firma?) som kan lödda SMD-komponenter


Val av ny spelare eller inte, beror på bilens utrustning och dina önskningar på ljud, funktioner och design...


Innan eventuellt byte till 2DIN:

Backsensorer?
Finns adapter till dom flesta bilarna.

Telefonmodul?
Nej, men många nya spelare har Bluetooth och mikrofon, dock lite sämre ljudkvalité. (har inte kollad om det finns något adapter till telefonmodulen)

Dryckeshållare/förvaringsutrymme:
Nej, inte med dom normala* 2DIN-ramarna (som du behöver ha en av)

Rattknappar:
Ratt-Adapter inkl kabelsats, glöm inte kabel från adapter till den nya spelarens fjärr-anslutning, och antennadapter.


*Inte så lätt att hitta denna:
Volvo_AV_interface_com_products_detail223.jpg
Volvo_AV_interface_com_products_detail223.jpg (22.3 KiB) Visad 1319 gånger
https://tinyurl.com/y4ch73n6


...mot den normala ramen:
VolvoP2_facelift_2DIN_std.jpg
VolvoP2_facelift_2DIN_std.jpg (25.41 KiB) Visad 1257 gånger


*Eller denna till 2004 (Charcoal) ,finns också en i Graphite till 2001-2003.
V70_radio_preFacelift.jpg
V70_radio_preFacelift.jpg (89.59 KiB) Visad 1319 gånger
Uppföljning mjukvara 2024

Upptäckte ytterligare en ny egenskap med mjuk[…]

De nya "linserna" från VParts (sp&[…]

Weber 32dir på en b20

Det är ju bara att prova. Har bara den motorn[…]

Strålkastarglas (plast) fix

Hur har det gått?