Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av DirkSchneider
#1408687
Kan någon hjälpa mig, vill kunna fjärrstarta motor, gäller en d5 och d4, går ej på nyckdosa som man ska kunna på en del modeller.
Finns bra lösning?

Obs miljöpartister som vill ge aja baja åt detta undanbedes.

:-D
av dannesk
#1408692
Varför skriver du inte vad du har för bil? Brukar annars stå i manualen hur man gör och har ens bilen i fråga funktionen?
Användarvisningsbild
av TommyP86
#1408705
Det finns 4st d5 och 3st d4 i den karossen, sen är det frågor om vilken låda bilarna har.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
#1408723
Funkar väl bara på automatare för de med manuell låda har ingen sensor för att friläge är i.

Vad är problemet med miljön, motorn har ju både EGR, Katalaysator och partikelfilter som renar avgaserna.

Kör man med dieselvärmaren går det ju rakt utan någon from av rening som helst och det kör ju folk med timmavis mitt i stan.
av DirkSchneider
#1408739
Tack för bra svar b20, kunde inte skrivit det bättre själv men idag finns många märkliga typer så av hänsyn till risken där en annan diskussion blossar upp kan vara rätt stor.

Förresten ena motorn är
D5244T4
Och andra är
D5204T3
OBS båda är automatare.
av Primus
#1408742
Jag har funderat på om inte fjärrstart är mycket bättre än bränslvärmaren om man tänker på miljön? Värmaren har väl ingen form av rening?
av Malmstroem
#1408745
Bränslevärmaren gör av med mindre bränsle, och kan därför ses som mer "miljövänlig".

När det gäller utsläpp så tar det ett tag innan den vanliga motorns system för att minska utsläpp blir effektiva vid kallstart. Därför är det oftast bättre för miljön att köra värmaren.

Tyvärr har jag inget bra svar på hur du får in fjärrstart på en bil som inte har det från början.
av Primus
#1408748
Malmstroem skrev: fre 23 okt 2020, 13:34 Bränslevärmaren gör av med mindre bränsle, och kan därför ses som mer "miljövänlig".

När det gäller utsläpp så tar det ett tag innan den vanliga motorns system för att minska utsläpp blir effektiva vid kallstart.
Därför är det oftast bättre för miljön att köra värmaren.

Tyvärr har jag inget bra svar på hur du får in fjärrstart på en bil som inte har det från början.
Tack för klokt och kunnigt svar.

Ingen såg det komma när hela huset &[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]

Tänk den dag det kunde bli så att bilti[…]

Nya E-klass AllTerrain kanske?