Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av bosabengt
#1407945
Hej!

Jag har den minsta stereon och vill uppgradera ljudet i den.

Jag undrar följande: :)

Var någonstans finns det ett kontaktstycke till högtalarna i dörrarna? Är det bara bakom radion eller sitter det någon annanstans?
Finns det isf något kablage på BRL db akuten osv att köpa färdigt?

Finns det en 40A säkring på plats F1 på passagerarsidan på även performance stereon?

Har googlat en del men de flesta verkar ha high performance och tar högnivå från det steget då.

mvh ! :-) :-)
Användarvisningsbild
av mange45
#1408043
finns kontaktstycke vid tröskeln vid passagerarstolen under mattan som är till högtalarna
finns så kallat sot kablage att köpa men finns olika modeller
jag var i sammasits som du har minsta ljudet i min v70 och jag köpte musway slutsteg med inbygd dsp samt deras sot kablage
var plug and play blev satans skillnad på ljudet lirar riktigt bra med orginal högtalarna nu
av bosabengt
#1408080
Så vid B stolpen ungefär eller? Kan man sära på en kontakt där o koppla till högnivå omvandlare?
Har inte hört talas om musway innan.

Har köpt steg och nya högtalare så kommer inte köra org.

Var hittar jag sot kontakt o vad är det? Vill ju eg bara ha högnivå utan att förstöra kablaget.
Användarvisningsbild
av mange45
#1408127
ja mellan a stolpe och b stolpe på golvet vi tröskel ser du skarvstycket funkar skrava på där
finns sotkablage hoss dom flesta köpte mitt från bilsterohörnan i västerås rekomenderar dom varmt dom har webbshop med
sot kontakt är färdigt kablage så det inte förstörs nåt utan går återställa till orginal.
av bosabengt
#1408157
Ok bra. :-D

Ska beställa ett sådant kablage så får jag se hur det ser ut. 8-)

ser ut som att det kablaget har en lös blå kabel, kan det vara till remoten kanske?

Och sen var det det här med om det finns någon ledig plats bland säkringarna vid handskfacket? Ska tydligen finns en 40A för High performance som borde vara ledig då jag har performance??? :-/
Användarvisningsbild
av mange45
#1408229
säkringen har jag ingen koll på då jag valde dra egen ström till steget
var enkelt finns genomföring vid cem boxen om du har manuell på aoutomat där kopplingpedalen sitter
av bosabengt
#1408267
Ja genomföringen vid pedalerna har jag koll på. Jättebra då den sitter smidigt till. Men ska kolla om platsen finns för 40A kommer räcka gott. 😊 Till det steget jag ska ha iaf. Sen blir det annat i bagaget. Så småningom iaf. 8-)
av bosabengt
#1408338
chrippa1 skrev:Den här videon kan nog hjälpa dig.

Ja här fick man ju se var kontakten sitter. :vamp:

Undra varför "hans" remote bara ger ut 9 volt eller vad han sa.

Till och med här börjar det bli lite v&a[…]

Ingen såg det komma när hela huset &au[…]

Söker köpråd - XC90 V8

Gamla xc90is kan bli riktigt dyra att hålla […]

Om du bara vill fixa snabbt. Så polera med[…]