Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1407678
Jag har nyligen köpt en V60 T4F 2012.
När jag var ute och körde ville jag stänga av radion men vad jag än tryckte på stängdes den inte av. Till slut drog jag bara er volymen. Jag tycker ju att det skall gå stänga av radion, konstigt annars.

Väl hemma började jag gå igenom instruktionen för systemet. Det finns inte i instruktionen någonstans hur man stänger av radion. Jag testade också med att lyssna på musik med CD-spelaren. Inte heller den går att stänga av. Man måste ta ut skivan för att få tyst på den. Det går dock att stänga av både radio och CD genom att växla till radio eller CD. Problemet är ju då att det man växlar till sätts på istället.

Så, frågan är: Hur stänger man av radio'n eller CD'n?
#1407690
linnar skrev: lör 17 okt 2020, 16:02 Jag har nyligen köpt en V60 T4F 2012.
När jag var ute och körde ville jag stänga av radion men vad jag än tryckte på stängdes den inte av. Till slut drog jag bara er volymen. Jag tycker ju att det skall gå stänga av radion, konstigt annars.

Väl hemma började jag gå igenom instruktionen för systemet. Det finns inte i instruktionen någonstans hur man stänger av radion. Jag testade också med att lyssna på musik med CD-spelaren. Inte heller den går att stänga av. Man måste ta ut skivan för att få tyst på den. Det går dock att stänga av både radio och CD genom att växla till radio eller CD. Problemet är ju då att det man växlar till sätts på istället.

Så, frågan är: Hur stänger man av radio'n eller CD'n?
denna tråd borde hjälpa dig: viewtopic.php?t=135016 Då jag har den äldre modellen i mittkonsolen är det annorlunda. Lycka till :)
#1407734
Sid. 213 i manualen. Punkt 3

Symbolen är densamma jag haft på åtskilliga stereo hemma sedan glamrockens tid :-)
#1407761
Jo det står i manualen hur man stänger av mediasystemet på powerknappen som tidigare inlägg påpekat (som även sitter på alla andra stereoenheter) men vad är det som är så viktigt att kunna stänga av kontra vrida ner volymen när man kör bilen?
#1407766
UnleashFusion skrev:
linnar skrev: lör 17 okt 2020, 16:02 Jag har nyligen köpt en V60 T4F 2012.
När jag var ute och körde ville jag stänga av radion men vad jag än tryckte på stängdes den inte av. Till slut drog jag bara er volymen. Jag tycker ju att det skall gå stänga av radion, konstigt annars.

Väl hemma började jag gå igenom instruktionen för systemet. Det finns inte i instruktionen någonstans hur man stänger av radion. Jag testade också med att lyssna på musik med CD-spelaren. Inte heller den går att stänga av. Man måste ta ut skivan för att få tyst på den. Det går dock att stänga av både radio och CD genom att växla till radio eller CD. Problemet är ju då att det man växlar till sätts på istället.

Så, frågan är: Hur stänger man av radio'n eller CD'n?
denna tråd borde hjälpa dig: viewtopic.php?t=135016 Då jag har den äldre modellen i mittkonsolen är det annorlunda. Lycka till :)
Gör man som de i den tråden säger stängs hela panelen av och blir svart.
#1407767
Micce1980 skrev:Sid. 213 i manualen. Punkt 3

Symbolen är densamma jag haft på åtskilliga stereo hemma sedan glamrockens tid :-)
Jag kände genast igen den knappen som på/av-knapp. Men den stänger ju ner hela panelen. Den stänger inte bara av radion.
#1407768
dannesk skrev:Jo det står i manualen hur man stänger av mediasystemet på powerknappen som tidigare inlägg påpekat (som även sitter på alla andra stereoenheter) men vad är det som är så viktigt att kunna stänga av kontra vrida ner volymen när man kör bilen?
Som jag svarade de andra, den stänger av hela panelen. Vet inte om handsfree fungerar då och skall man ringa måste panelen sättas på igen och då går också radion igång igen.
Varför radion skall kunna stängas av? Det enklaste svaret är att ibland vill man ha den avstängd ;-)
Om man vill ha en taskig attityd kan man fråga sig varför man skall kunna lägga på luren efter ett samtal :-D
På min V50 stängs radion och CD'n av när man trycker in volymknappen.

Om den inte går att stänga av borde de ta med det i manualen så man slipper sitta och leta i timmar.
#1407770
När jag trycker på av/på knappen i min MY13 så muteas radion.
#1407804
MartinS skrev:När jag trycker på av/på knappen i min MY13 så muteas radion.
När jag trycker på samma knapp ett kort tryck mutas hela systemet, alltså inte bara radion. Om jag trycker lite längre stängs allt av och skärmen svartnar, alltså stängs av. Att bara stänga av radion (egentligen "stereon") verkar inte gå vilket jag tycker är konstigt. När jag köpte bilen var stereon nedskruvad till 0. Det indikerar att det inte går stänga av den eftersom förra ägaren inte heller stängt av utan dragit ner volymen.
#1407820
Vad är det mer som muteas menar du? Trafikmeddelanden går igenom för mig och telefonen fungerar som vanligt.

Problemet är ju att sådana här app[…]

Weber 32dir på en b20

Okej, har en enkel su hs6a nu. Den fungerar fint, […]

Söker köpråd - XC90 V8

Hej, Jag satt precis och tog en våröl […]

V70 -03, bensin, manuell,140 HK, 23 000 mil. Motor[…]