Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Fixter
#1407793
Fick sms o oncall varning om att larmet gick cirka 25min innan jag gick upp. Skulle gå ut o låsa upp men inget hände, fick låsa upp med nyckeln i dörren (keyless)

Batteriet är stendött alltså bilen har vart helt strömlös ett bra tag. Igår flytta jag bilen cirka 5 m ,batteriet är nytt från i våras 1912 stämplat på det. Körde cirka 10 i fredags sen stått på uppfarten.

Hade även ctech laddaren på i förra veckan pga den varna för låg spänning

Någon med idéer?

Det är en xc70 D4 awd classicsport
av DirkSchneider
#1407795
Finns risk för något står och drar ström, råkat ut för liknande och då var det något som drog ström trots allt stängt och låst men kan inte minnas vad volvo sa men de löste det......batteriet testas ju innan köp så de borde inte vara fel på det.
av Fixter
#1407796
Vet att ena ungen har en förkärlek för att tända lampan ovanförsig men där sitter numera en LED den borde ju inte hinna dra ur batteriet helt?
Användarvisningsbild
av Derank
#1407799
Nä, inte lampan, har själv ett barn som tänder den i tid och otid och den här varit tänd uppemot ett par dygn utan att dra ut batt. Borde vara något annat dom ställer till det.

Skickat från min SM-A520F via Tapatalk

Användarvisningsbild
av Steffe3
#1407800
Fel årstid, men ingen kylbox/liknande inkopplad i eluttaget i bagaget (om du har ett)? Det är permanent spänningssatt nämligen.
Vet inte om VIDA skulle hjälpa heller faktiskt, kanske finns nån form av spänningsövervakning i det, men det känns inte helt troligt.
av Fixter
#1407801
Nej inget i 12v uttaget, och inget inkopplat, har min ctech go inkopplad nu,säger 4tim så får väl låta den stå,men blinkers blinkar o kan inte få dom av :-/
av Fixter
#1407812
Dom små innerbelysningen lyser svagt så bör ju inte vara någon säkring mellan batteri o bilen iaf?!
av Fixter
#1407824
Uppdatering. Börjar få spänning i bilen nu, går o tända pljus o oncall skicka precis meddelande om olåsta dörrar
av Fixter
#1407842
kopplar in diagnosen (icarsoft 2,0 volvo)så säger den 12,87 på displayen när jag kopplar på ctechen så gick den upp på 13.01 i rekondläge, så får stå så några timmar. Annars kanske de blir o reklamera batteriet?
XC - Rear axle sensor

Finns en HF,och en HB,endast för höjdjus[…]

"Ringen" är inbyggd i lagret!!

S60-03 oljud från framvagn

Lyft upp bilen, snurra hjulet med en hand på[…]

I nästa nr. av Vi Bilägare, 1 maj -24 nr[…]