Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av DeaL
#1407675
Ja det kan vara värt mycket men det blev helt plötsligt lite äldre bil eller mer mil. Har inte ens kollat försäkringen än. Men det hade ju inte gjort något att ha en bil som är rolig att köra med :)
#1407720
Kör man inte så mycket är värdeminskning absolut största delen av milkostnaden oavsett, så om man betalar 2 kr/mil eller 4 kr/mil i skatt spelar inte alls så stor roll som man tror.
#1407772
Är man ute efter låga kostnader skall man nog inte köpa en T6 awd. Även om motorn är bra är det mycket annat som kostar.

Det är oavsett motor knappast bra för bilen att aldrig få rulla mer än en mil.
av DeaL
#1407775
Har just nu kikat in mig på en japansk hybrid. Ska tydligen vara trevlig i stan. Garanti tills bilen är 10 år gammal lockade mig väldigt mycket. Men det är ju ändå en Volvo jag vill ha. Tyckte att jag borde vara i rätt sits (2 små barn) för att kunna motivera ett Volvoköp just nu... men räcker inte ekonom till så hjälper det väl inte hur många barn man har. Var för några veckor sedan riktgt nära på att köpa en ny V60 men fick lite för lite i inbyte för min nuvarande bil, kan ångra det valet ibland :/
#1408865
Snor lite på den här tråden. När behöver kamrem bytas på motorerna i V60? Har samma budget som Deal men behöver en bil som kan dra hästsläpet och vill slippa otrevliga kostnader som ett kamremsbyte innebär.
#1408867
Dickens skrev:Snor lite på den här tråden. När behöver kamrem bytas på motorerna i V60? Har samma budget som Deal men behöver en bil som kan dra hästsläpet och vill slippa otrevliga kostnader som ett kamremsbyte innebär.
Som vanligt är det nog bäst att speca vilken motortyp du frågar om då det är olika intervall.
Bruten fjäder framvagn

Om det vore en "fat bastard" av en f&oum[…]

Storlek på Skivor/bromsar?

Enklast är väl att ta en tumstock o m&au[…]

@lennarte , Nu har jag monterat nya givaren och[…]

Bakaxel Duett (Äkta EPA) utväxling

Nu får man leta i det bakre arkivet är […]