Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av bendel
#1407443
Hejsan!
haft problem med dsa'n en längre tid men har lagat felet,orsaken till problemet var bromsljuskontakten,vet att många har problem med dsa'n och jag lämnar ett tips här inne utifall det kan hjälpa någon här,ger även felkod på det felet. Lampan lös hela tiden och gick inte att stänga av med knappen m.v.h bEndel474
#1410887
Hej! Jag har liknande fel där ibland så lyser DSA när jag startar bilen, går ej att stänga av, men om jag stänger av sedan startar så är lampan släckt samt man kan fritt sätta på samt stänga av DSA utan problem. Tror du jag har glapp där?

Var sitter bromsljuskontakten? Bytte för ca 3 månadersedan backljuskontakten vilket var ett jävla jobb.
av bendel
#1410894
Bromsljuskontakten sitter uppe vid bromspedalen,skruva ner konsollen sitter med 4-5skruvar o ryck bort elkablar för belysningen. Sitter 2 kontakter där,tror en av kontakterna är för farthållaren,har för mig att den övre är bromsljuskontakten. Min bil betedde sig lika som din i början,börja lysa,stängde man av bilen slockna dsa lampan,gick ett tag så lös den igen,blev less på det o bytte kontakten,släckte felkoder sen har de funkat hela tiden.en sak till att nämna,har man ledlampor till bromsljuset kan dsa börja lysa p.g.a att dsa hämtar signalen från bromsljuskontakt bak.

Ok, tack så mycket, det ska vi se om vi hitt[…]

Jag köpte samma som till kupen med kantsö[…]

Köpråd

Finns flertalet V60CC lagerbilar som ryms inom din[…]