- tis 13 okt 2020, 17:21
#1407017
Svarar själv, på fråga ställda till Volvo on Call fick följande svar:
När appen och bilen tappar kontakt med varandra kan man få dessa felaktiga meddelanden.
Följ instruktionen nedan så kommer informationen att uppdateras så den visar rätt.
Skulle den inte göra det ber vi dig att kontakta närmaste Volvohandlare som behöver felsöka din bils Volvo on Call enhet.
1.Aktivera/avaktivera körjournalen beroende på om du använder denna. (spara din körjournal innan)
2.Logga ut ur appen, inte bara stänga av appen, utan logga ut och sedan stäng appen.
3.Vänta 15-20 minuter för att en ny koppling till servern ska ske.
4.Logga in i appen och aktivera/avaktivera körjournalen beroende på vilket du gjorde första steget.
5.Kör därefter bilen i cirka 5 minuter och lås bilen via Volvo on Call appen.
6.När detta är gjort har bilen och appen kommunicerat på nytt med ny information och ska då visa korrekt status om detta problem var serverrelaterat.
Det hjälte inte, nu väntar jag på verkstad tid igen!!
När appen och bilen tappar kontakt med varandra kan man få dessa felaktiga meddelanden.
Följ instruktionen nedan så kommer informationen att uppdateras så den visar rätt.
Skulle den inte göra det ber vi dig att kontakta närmaste Volvohandlare som behöver felsöka din bils Volvo on Call enhet.
1.Aktivera/avaktivera körjournalen beroende på om du använder denna. (spara din körjournal innan)
2.Logga ut ur appen, inte bara stänga av appen, utan logga ut och sedan stäng appen.
3.Vänta 15-20 minuter för att en ny koppling till servern ska ske.
4.Logga in i appen och aktivera/avaktivera körjournalen beroende på vilket du gjorde första steget.
5.Kör därefter bilen i cirka 5 minuter och lås bilen via Volvo on Call appen.
6.När detta är gjort har bilen och appen kommunicerat på nytt med ny information och ska då visa korrekt status om detta problem var serverrelaterat.
Det hjälte inte, nu väntar jag på verkstad tid igen!!