Volvo XC40 (18-), C40 (22-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Asmer
#1407017
Svarar själv, på fråga ställda till Volvo on Call fick följande svar:
När appen och bilen tappar kontakt med varandra kan man få dessa felaktiga meddelanden.

Följ instruktionen nedan så kommer informationen att uppdateras så den visar rätt.

Skulle den inte göra det ber vi dig att kontakta närmaste Volvohandlare som behöver felsöka din bils Volvo on Call enhet.

1.Aktivera/avaktivera körjournalen beroende på om du använder denna. (spara din körjournal innan)
2.Logga ut ur appen, inte bara stänga av appen, utan logga ut och sedan stäng appen.
3.Vänta 15-20 minuter för att en ny koppling till servern ska ske.
4.Logga in i appen och aktivera/avaktivera körjournalen beroende på vilket du gjorde första steget.
5.Kör därefter bilen i cirka 5 minuter och lås bilen via Volvo on Call appen.
6.När detta är gjort har bilen och appen kommunicerat på nytt med ny information och ska då visa korrekt status om detta problem var serverrelaterat.

Det hjälte inte, nu väntar jag på verkstad tid igen!!
Användarvisningsbild
av iigloo
#1407094
Det är ofta knas med kommunikationen. Problemet ligger oftast på serversidan och appen då inga återställningar i bilen gör någon skillnad.
Användarvisningsbild
av Asmer
#1407200
Jag förstår det men jag gjorde som Volvo on Call support har sagt och detta utesluter problem med serven. Nesta steg enligt supporten är ”
” Skulle den inte göra det ber vi dig att kontakta närmaste Volvohandlare som behöver felsöka din bils Volvo on Call enhet.”
Användarvisningsbild
av iigloo
#1407442
Asmer skrev: ons 14 okt 2020, 19:24 Jag förstår det men jag gjorde som Volvo on Call support har sagt och detta utesluter problem med serven. Nesta steg enligt supporten är ”
” Skulle den inte göra det ber vi dig att kontakta närmaste Volvohandlare som behöver felsöka din bils Volvo on Call enhet.”
Standardsvar från supporten.
Användarvisningsbild
av Asmer
#1408241
Nu kom jag från Volvo verkstad, BraBil i Göteborg. Man vet inte om man ska skratta eller gråta!?
De, säger dem, har kämpat och installerat om, uppdaterat, uppgraderat, men det gick inte! Fortfarande Status okänd på däck!! Till slut, fick dom information från Volvo att denna funktion inte finns på XC40 från 2018-> och att detta skall betraktas som bugg i appen!!! När jag begärde att dem skickar denna info till mig eller skriva ut den då fick jag veta att dom inte får göra detta på grund av företagets hemligheter/policy. Då undrar jag vad har jag tittat på de senaste två åren i appen och vem i appen har varnat mig att däck trycket inte är OK, vem har varnat mig (i appen i samma telefon som jag har idag) att efter däck byte måste trycket kalibreras om??? I så fall kan nån berätta till mig, hur kunde detta vara möjligt att jag har grön bock vid däcktrycket i appet i stort sätt hela tiden (mer än två år) fram till 2020-09-30 utom när den varnade om kalibrering efter däckbyte och i ett fall när trycket i däcket var verkligen lågt! Hur kan detta då vara möjligt om deta funktion inte finns inbyggt i bilen enligt dem!

Möjligen situajonen blir lite annurlunda n&[…]

Har dratt 1300kg-henger med V60 2015.5 med samme m[…]

Sensus var lite "trög" typ 17-18 me[…]

Ok, comviq var inte behjälpliga med det...