Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1406308
epostaren skrev:Har beställt utbyte till dom nya säkrare nycklarna (2 vanliga + 1 st badnyckel). Utbyte o programmering av dom nya nycklarna kostar 5000:-
Det skulle ju vara gratis för dem som hade den gamla "dåliga" nycklarna?
#1512838
Från att min keyless-upplåsning funkat perfekt och klickat till ögonblickligen får man nu stå med handen i flera (typ 5-6?) sekunder innan dörren till sist låser upp. Nyckeln i framfickan, som alltid.
Verkar vara samma för bägge våra nycklar.
Har det börjat funkat bättre igen för er som bytt batteri i nyckeln?
Verkar ju bara så slumpartat att bägge batterierna tar slut precis samtidigt.. kan bilens batteri vara en issue? Men den startar ju utan problem när man väl är inne.
#1512895
Gurrus skrev: ons 21 sep 2022, 19:37 Från att min keyless-upplåsning funkat perfekt och klickat till ögonblickligen får man nu stå med handen i flera (typ 5-6?) sekunder innan dörren till sist låser upp. Nyckeln i framfickan, som alltid.
Verkar vara samma för bägge våra nycklar.
Har det börjat funkat bättre igen för er som bytt batteri i nyckeln?
Verkar ju bara så slumpartat att bägge batterierna tar slut precis samtidigt.. kan bilens batteri vara en issue? Men den startar ju utan problem när man väl är inne.
Hade själv samma bekymmer med upplåsning och bakluckan öppnades inte alltid av fotrörelse. Bytte batteri i nyckeln och nu fungerar det perfekt :-)
Användarvisningsbild
av bem
#1512987
Gurrus skrev: fre 23 sep 2022, 10:00 Tack för svar, jag testar och återkommer.
Välj Varta knappcellsbatteri för det är den som bevisligen funkar bra i Volvos fjärrnycklar.
#1514828
Hade inne min bil för någon månad sedan pga. keyless.
Det funkar fortfarande dåligt. Alldeles nyss tryckte jag 15 gånger på knappen utan att bilen låstes. Jag plockade sen upp nyckel ur fickan och det funkade.
Verkar så det inte går att fixa riktigt?
#1514900
Yes, bytte batterierna och det funkar bra igen.
De råkade väl bara ta slut samtidigt. Så skönt! :)

Köpte knappcellerna på en batteributik, tror batterierna var ”Panasonic”, men det bör väl i alla fall vara bättre än ÖoB-batterier, eller motsvarande..
Användarvisningsbild
av bem
#1514912
perhall skrev: lör 08 okt 2022, 15:41 Hade inne min bil för någon månad sedan pga. keyless.
Det funkar fortfarande dåligt. Alldeles nyss tryckte jag 15 gånger på knappen utan att bilen låstes. Jag plockade sen upp nyckel ur fickan och det funkade.
Verkar så det inte går att fixa riktigt?
Om du har mobiltelefon nära byxfickan kan det vara den som stör nyckeln.
Prova ha Volvonyckeln i fickan som vanligt men mobilen en bit ifrån t.ex. i bröstficka eller bakficka. Funkar det då?
Söker köpråd - XC90 V8

Lagrena till nån axel ligger i botten av v-e[…]

Snikar in en liten fråga (eller flera) Jag f[…]

Om kriget kommer...

En Mad Max-artat pickis 4WD är säkert r&[…]

Vevaxelgivaren kanske? Läs ut felkoder.