Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Andrè
Beklager at jeg skriver på norsk men håper noen her har vært borti problemet. Har en V60 D3 2019mod. Har en du dunkelyd bak som verkstedet ikke finner ut av. Høres ut som om støtdempere er trasig men disse er byttet to ganger uten at lyden blir borte. Har prøvd en D4 og T8 og på de er det helt tyst. Teknisk på Volvo sier at det er en produktegenskap. Kjedelig å kjøpe en så dyr bil også er det det mer stille i min mors 99mod Corolla :-(
av ThorHammer
Inget med upphängning/fästen till avgassystem? Kanske långsökt men har du stänkskydd eller innerskärmar eller något som lossnat och fladdrar av fartvind eller så. Inget annat löst eller snävt monterat under bilen?
av Andrè
Det er forsøkt å legge mykt materiale mellom avgass og andre plasser lyden kan kommer fra. Mekaniker har tatt opp lyden og sendt den til Volvo men de vet ikke. Vet om flere med D3 som har den lyden. Kjedelig å ha passasjerer som sitter og spør om hva der er for lyd når de sitter på. På vinteren med mye dårlig vei så er det mye lyd. Føles ikke som en «premium» bil. Er Volvo nr 4 på rad som jeg har kjøpt helt ny og når det skal virke så dårlig så blir det også den siste i mitt eie.
av ThorHammer
Tråkigt, missljud är knäckande. Förutsätter att man kollat allt med hjulupphängningar, bussningar , hjullager mm.
av Andrè
Ja alle bussninger er sjekket. Det ble byttet en da de mistenkte at den ikke «fungerte» som den skulle. De har gått over alle ledd og foringer og de mener de er som de skal. Når dette er på alle D3 som jeg om så syntes jeg det er merkelig at Volvo kommer på banen. D3 deler mange deler i bakstellet med D4 men i de bilene er det helt tyst. Flere mekanikere fra forskjellige forhandlere har vært med å prøvd bilen og alle sier at det ikke skal være slik men når Volvo sier det er en produkt egenskap så sitter jeg litt fast. :-(
Ford hobby husbil chassinummer

Varför måste jag det. Den går ju […]

Hej, väcker liv i denna tråd igen. Vart[…]

Normalt ska den visa ungefär 0,5V med kall m[…]

Tror också att det är den vita och brun[…]