Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1403894
Tjena! Har en V70 D2 från 2012.

Höger dörr fram går inte att varken låsa eller låsa upp med fjärrkontrollen, (kan gå ibland om man har tur och låser/låser upp massa gånger), utan måste trycka ner manuellt eller öppna dörren med handtag inifrån. Jag ser att den lilla knoppen uppe vid dörren rör sig en aning när man låser/låser upp, men oftast räcker det inte.

har hittat denna utmärkta guide som jag tänker följa för att byta,
viewtopic.php?f=56&t=111125

MEN hur troligt är det att jag måste byta hela centrallåsmotorn? Kan jag inte bara byta låskistan? Nån som kan ge tips på hur jag testar vilken som är kass?
#1404840
Min vänster bakdörr låste inte upp sig med fjärren så jag plockade ur låskistan, skruvade isär den o bytte elmotorerna mot 2st från Kina för 200:- inkl postens avgifter...

Läste om nån som lämnat till Volvo, gick på runt 4300:-...
Givetvis bytte dom hela låskistan då...
#1404879
borstarmicke skrev:Min vänster bakdörr låste inte upp sig med fjärren så jag plockade ur låskistan, skruvade isär den o bytte elmotorerna mot 2st från Kina för 200:- inkl postens avgifter...
Står i begrepp att åtgärda en själv. Vill du ha vänligheten att hänvisa till elmotor i fråga från Kina (eBay, AliExpress ... ?)

Till och med här börjar det bli lite v&a[…]

Ingen såg det komma när hela huset &au[…]

Söker köpråd - XC90 V8

Gamla xc90is kan bli riktigt dyra att hålla […]

Om du bara vill fixa snabbt. Så polera med[…]