Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1404811
Tjena har bytt kompressorn (Ac) på min V70n 2001, 2,4d
Efter lagret skurit, efter det blev fixat så har min bil börjat gå dåligt så tänker det måste ha nåt med bytet å göra om jag kan ha skadat något eller så.
Fått en felkod även i mätarhuset motorservice nåt står det. Ingen röd lampa men varnar för något fel. Är det bara att lämna in och läsa felkoder eller kan det vara något lätt svar?

Det är som att det tar flera sekunder innan han reagerar på att jag gasar och då sticker han iväg rejält så verkar ju gå som den ska men något fel på responsen när jag trycker på gasen.
Några tips vad jag kan kolla?
Senast redigerad av 1 Robinaandersson, redigerad totalt 0 gånger.
#1404832
Kolla säkringarna, vet att på bland annat S80 2000 så matas en av givarna i gaspedalen från samma säkring som matar AC-kompressorkopplingen. Då beter sig bilen som du beskriver när den säkringen är paj.
#1404912
Problemet löst verkar det som än så länge iallafall. Säkringen till Ac hade flygit så bytte den å sen gick den jättebra, varför han flygit vet jag inte hade ju bortkopplat batteri när jag bytte men om kortis är felet borde det va lätt löst åtminstonde vet iallafall vad det handlar om nu som är fel
Tack så mycket för hjälpen 😃
Backkamera problem

Har inte en aning om vad för typ av kamera el[…]

Inte något svar på din fråga, me[…]

@Xc60pearl , Se om du kan få tag i en d&oum[…]

Beställde nya ok, slangar och glidbultar bak.[…]