Volvo XC40 (18-), C40 (22-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1398811
Jag är i slutet av 20-talet och har nyligen lärt mig köra. Efter mycket forskning har jag beslutat att köpa Volvo XC40 R-Design som min första bil. Jag älskade det verkligen på grund av dess säkerhetsfunktioner och dess design och dess mer prisvärda än BMW X3.

För mig är säkerhet de högsta kriterierna. Gör jag rätt val? Några nackdelar med mitt beslut?

Om det är möjligt skulle någon kunna berätta om Four C-fjädring och polestaroptimeringspaket är nödvändigt?

PS:

Säkerhet är de viktigaste kriterierna (mina egna och människorna omkring mig) för mig, kosmetiska skador och pengar är sekundära faktorer.
#1398837
Båda har 5 stjärnor i EuroNap och likvärdigt whiplash skydd. Har testat själv. Kolla Folksams jämförelse och data.
Köpa ny bil som förstabil är inte riktigt rätt för majoriteten. Självklart finns det undantagsfall. Leasa en bil ett 6-12mån?
#1398915
Det går inte att jämföra EuroNcap från 2009 med 2018.
För sin tid när SAAB 9-5 konstruerades var bilen krocksäckrast i klassen, men Saab kan inte på långa vägar jämföras med senaste generationens Volvo vad gäller krocksäkerhet. Inte ens i närheten.
#1399032
Flinta skrev: lör 29 aug 2020, 23:01 Jag har oxå dessa tillval och är mycket nöjd.
Någon som vet varför Four-C, Polestar och diesel är borttaget från xc40?

Detta är ju liiite konstigt: https://engineered.polestar.com/se/upgr ... earId=1728 :-o
Tror Polestar ville satsa på sitt egna bilkoncept men är inte säker? Att dom skippade Four-C och Diesel är för mig en gåta?
#1402796
valln skrev: lör 29 aug 2020, 12:40 Det går inte att jämföra EuroNcap från 2009 med 2018.
För sin tid när SAAB 9-5 konstruerades var bilen krocksäckrast i klassen, men Saab kan inte på långa vägar jämföras med senaste generationens Volvo vad gäller krocksäkerhet. Inte ens i närheten.
Framförallt hur en ny volvo kan undvika krock

Hej! Blev nedslag på besiktningen på o[…]

Weber 32dir på en b20

Hr inte siffrorna i huvudet men någonstans s[…]

Byta Mätarhus v70 2005

OBD-tuning brukar skicka tillbaka mätarhusen […]

Givare i kylaren hoppar ur

Alla sätt är bra, utom dom dåliga.[…]