Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1404777
Hej! Jag har en V40-2013 med xenon till halvljuset. Jag fick min lokala volvofirma att uppgradera ljuslogiken så att positionsljusen fram lyser tillsammans med DRL. Jag tycker dock att positionsljusen skulle kunna ha starkare ljus o började därmed undersöka vad det är för styrka på lampan. Efter kontakt med den lokala volvohandlaren säger dom att det är LED i positionsljuset och att det inte går att byta. Lyktan ifråga har Volvonummer 31283333. Enligt dom så är det bara att köpa ny strålkastare ifall LEDlampan slocknar. Min fråga är om någon på forumet har kunskap kring detta och följdfrågan är om det går att byta den orginalLED som sitter där?...och om man kan montera starkar LED utan att få felmeddelande...
#1404783
Nu är jag ej helt säker men på 2013 har jag för mig att det inte är led.. Ser dock ut som det men det är en lampa på insidan.. Har du kollat själv så det är led? Kan va att din har det då du har senare utföring..

I värsta fall är det så att du måste byta hela lyktan om den ger sig och det är nog inte mycket du kan göra för att få en starka positions ljus.. Det är som det är helt enkelt

Mvh Wille


Skickat från min CLT-L29 via Tapatalk

tvillingkort till ditt befintliga abb, det har jag[…]

V90-fälgar på V60

Är det med 255/35-20 ? Har själv en v6[…]

Fjädermellsnlägg

Någon som provat gummi fjädertallrik om[…]

Tackar