Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#591840
Nu i detta läge skulle jag felkodsavläsa bilen ! Det kan vara några av spjällen som måste kalibrerar via VIDA till exempel.
Du fick väl bilen till ett bra pris av Svärmor så du får ta dig "råd".... :P
Ge dig en Avläsning i JULklapp.... :-O)
#604147
Har inte tagit mig råd att laga den än men har konstaterat att det endast är utblåset på förarsidan samt ett av de i mitten som inte blåser varmt konstant. Även denna på förarsidan, den som sitter alldeles brevid blåser konstant varmt. Så det verkar som att halva sidan av bilen fungerar och den andra halvan är trasig.

Så frågan är vad det är som skiljer de åt? Någon kunnig själv som har ett tips så är jag tacksam
#1404329
FLÄKTEN BLÅSER VARMT-KALLT-VARMT-KALLT
XC70 2005 samma problem för mig, men sensorn ser hel ut bakom det lilla gallret.
Tycker att det låter mycket vid start som små elmotorer som jobbar, kan det behövas en kalibrering av spjäll?
#1404348
Hade samma bekymmer med min 2 5t -06

Det var den lilla fläkten som var full i damm och hundhår..

ECM:n är panelen för ECC.

Den tar man bort så kommer man åt den lilla fläkten.

Inga större svårigheter men man får vara lite försiktig när man bänder bort plastramen runtom. Efter den är det ett gäng torxskruvar.

Att tänka på är att lägga bort batteriet innan man börjar rota bakom panelen.

Ante
#1404757
Detta fel kan även indekera att något är fel i motorn tex ett litet legage från toppackningen som kommer och går. Det blir lite bättre när det är svalt ute med det kan bli mer problem när det blir varmt.

oki men den slangen har jag inte sett på min[…]

Bilens utrustning från Vin nr

Du kan kolla utrustningen igenom att trycka in reg[…]

Städat i min V70 D3 my-11. Köpte en V90[…]

Hjälp

Behöver byta denna.hur får man loss den[…]