Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av RmK
#1404726
Min V60 gör det med. Är säkert en feature (inte en bugg) :) Gissar på att det är bromsbeläggen som rör sig lite och gnekar. Går säkert att lösa med någon slags vibrationsplatta mellan belägg och bromsok. Men nu killgissar jag vilt :P
av pellemando
#1404755
är det ett typ gnissel ljud eller hur fan man ska säga?
Har det p min V90, när man bromsar in vid en bom eller vid rödljus.
av Christerv70
#1407776
Nu har jag haft bilen inne för "smörjning" och gnek&knakljudet har i princip försvunnit. Återstår lite men förmodar att det är normalt. Dock så återstår ett sista litet "skri" varje gång jag bromsar i låg fart. Kanske går att motionera bort med lite kraftigare inbromsningar.

Har också ett irriterande vibrationsljud som kommer från de svarta listerna som går där panoramataket delar sig(om ni förstår beskrivningen) om jag trycker handen mot dom så blir det tyst.
Misstänker att detta är egenskaper man får leva med..
Användarvisningsbild
av Volvordesign89
#1407785
@Christerv70 Hade det gneget också, trodde det var från panoramatalet precis som du men visade sig vara från belysningen i taket bak vid höger passagerarsäte. Var tydligen någon fjäder till lampknappen som ej var monterad, efter den åtgärden blev det tyst och har inte hört det något mer under 2 1/2 år så kan vara värt att nämna!

Skickat från min LYA-L29 via Tapatalk

av stegev
#1408602
Har själv T8 och bromsar knakar på här också, börjar bli irriterande.
av Vardelos
#1408843
På min V90CC-18 hade jag lite gnek, inte farligt.
Men på nya XC60 så gnekar det helt otroligt mycket, och nu när de regna så blev det 3 gånger värre, såpas illa att jag ställde bilen och tog andrabilen istället.

Ska ringa verkstan på måndag för dom ska fixa en annan grej också så då får dom fixa detta samtidigt.

Pinsamt hur Volvo kan fortsätta sälja bilar med detta problem, att dom bara inte fixar det? De kan ju knappast vara svårt menar jag, jag har ju inte åkt någon annan bil som låter såhär.
av stegev
#1409814
Insåg att jag även har detta på min V90 CC men att det maskeras bort tack var motorljudet.
Desto mer irriterande på XC60T8n... nu hör man inget annat än det där ljudet.

Vet ej om fler haft detta men höjdjusteringsm[…]

Candid connections: Platform for casual relationsh[…]

Den heter startspärr ibland också. Sitt[…]

Har en dansk V60 MY2020 Early. Skrev därf[…]