NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1404733
Hej

Går det att göra rent vevhusventilationen på en 2,4:a, den sitter väl ihop med oljefiltret, eller är det bara att köpa nytt från volvo?. det finns lite övertryck när jag lyfter på oljelocket och kan vara därför olja läcker i bakkanten kanske.

Mats
#1404745
Membranet bytte jag för några månader sedan då det var sprucket, hade undertyck och "visslade", men frågan är om det är lönt att försöka rengöra oljefällan eller ta smällen och köpa ett nytt. Får väl tappa ur olja mm eftersom det är ihopbyggd med oljefiltret.
#1404874
Det är 1 oktober i dag. Vintern är snart här. Du skall ändå byta olja en gång om året, så du har ju allt som ett upplägg på samma bräde. Det är på vintern som oljan påfrestas mest. Därför är det ett plus att ha en fräsch olja i motorn då.
#1404877
Rådlös skrev:Det är 1 oktober i dag. Vintern är snart här. Du skall ändå byta olja en gång om året, så du har ju allt som ett upplägg på samma bräde. Det är på vintern som oljan påfrestas mest. Därför är det ett plus att ha en fräsch olja i motorn då.
Det är sant! :-)
Bältesvarnare

Är väl bara på passagerarsäte[…]

Just det, tillägg… Kollade EGR bö[…]

Brainys V60

Hej. Ni som känner mig från för[…]

Vi som beställt nya XC60

När beställde du? Jag lade f&o[…]