...

Moderator: Moderatorer

#1404710
Micce1980 skrev:Liiite irretarat blev man allt :-/ (kan spolas 12 sekunder in om man vill)

Taxi... Om man bara hade modet/dumheten och skräpbilen att bara fortsätta där... Bara att höra ursäkten vore intressant...
#1404716
@joel80, Ja hade man haft en rostig framskärm så.. ;-) Har väl helt tröttnat på att lyssna på dessa filurer, man tutar och sen drar man vidare annars blir det oftast en massa ursäkter från deras sida. Fördelen var väl att föraren stannade för gående och var i alla fall inte helt ute och cyklade. Varför tutar man ens men ja lite missnöje får man ju allt visa ;-)
#1405845
Igår blev jag irriterad på bilradion, rättare sagt radioreklamen för Volvia.

Nu är detta taget ur sitt sammanhang men, finns det belägg på att en märkesservad bil betingar ett högre saluvärde än en som inte blivit servad på märkesverkstad?!

Jag är med så länge det finns någon form av garanti, men sen tycker jag personligen att man kan välja vilken verkstad man vill och t.o.m göra service och underhåll själv.

Skickat från min ONEPLUS A6013 via Tapatalk

#1405849
Det finns absolut anställda hos vissa handlare som uttryckligen frågar om den är servad på märkesverkstad, inte enbart om den är servad.
Tolkar det som att den punkten vägs in i en samlad bedömning av dessa handlare (eller enskilda säljare).

Om man som handlade/säljare ska/får göra så vet jag inte, men det förekommer.
#1405910
Ponera att jag märkesservar för 5000:-/år och en annan hemma servar för 2500:-/år, i fem år.

Kommer den märkesservade bilen att vara minst 12.500:- dyrare om övriga förutsättningar är samma

Går det överhuvudtaget att räkna på det?

Skickat från min ONEPLUS A6013 via Tapatalk

#1405928
Jallemet skrev:Ponera att jag märkesservar för 5000:-/år och en annan hemma servar för 2500:-/år, i fem år.

Kommer den märkesservade bilen att vara minst 12.500:- dyrare om övriga förutsättningar är samma

Går det överhuvudtaget att räkna på det?

Skickat från min ONEPLUS A6013 via Tapatalk
Det beror lite på hur gammal bilen är. På en bil som är äldre än fem år bryr sig INGEN. Jag lovar. Har sålt bilar lite halvt yrkesmässigt under några år. Folk tittar i serviceboken att det finns nåt tecken på service - thats it. Lågt pris på Blocket överglänser märkesservice alla dagar i veckan. Och varför skulle det inte det? Hälla olja i bilen kan vilken meck som helst göra.
Användarvisningsbild
av DOdell
#1410412
Syrrans son var ned om något obehagligt, på vägen ur klarabergstunneln i Sthlm där filerna blir en. Han och en Audi skulle köra sicksack in, tur regeln gäller brukar det vara. Men denna gång ansåg svågern att det var hans tur och körde på, det blev trängre men han stod på sig och så körde de ihop, skrap mm. Audi stannar till och vevar ner rutan, slår sen av svågerns backspegel. Svåger gasar och stannar till, väntar på Audin att stanna men den drar. Han fotade tyvärr inte reg. Med två egon för mycket så blir det så.. tur varnat svågern körde 10åe plus gammal passat. Jeje...


6525B45D-806C-454E-9F82-131446B5016C.jpeg
6525B45D-806C-454E-9F82-131446B5016C.jpeg (318.62 KiB) Visad 702 gånger
#1410962
fjohan82 skrev:Hur j*vla svårt ska det vara att tända bakljusen?! :devil: :bored:
Ja, folk verkar vara så inne i sitt eget att dom inte ens reagerar när man blinkar på dom längre :/
#1410963
@Steffe3, Folk som kör bakom ser det inte heller, eller ser de ens bilen framför? När ens förstabil som köpte 1999 fick ett trasigt halvljus var det några varje dag som blinkade på en tills man bytt det, nu kan man köra baklänges och äta hamburgare och spela på mobilen samtidigt i city utan att någon blinkar eller tutar ;-)
  • 1
  • 506
  • 507
  • 508
  • 509
  • 510
  • 543

Lika bra att starta en garagetråd om den kom[…]

Mina socklar till varselljus (och p-ljus) har &quo[…]

Tack. Jag är Norrbagge, Appen funkar inte p[…]

Troligen kommer T6 (laddhybrid) och B4 (bensin) ha[…]