Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1404678
Kanske bättre och enklare att köpa en sådan här knopp. Frågan är om man kan ta spänningen från något bra ställe.

Bild
#1404686
Ja det räcker vad jag förstår. Du kan till och med ha kvar ditt gamla ställ och sätta in det kretskortet i ditt ställ om det underlättar (vet inte hur kretskortet sitter och om man kan byta utan att lossa stället.

Men för min del känns det inte som någon fullgod lösning.

Funderar på om man skulle hitta en lösning för smidigare kablage. Så skulle man passa på och byta ut LEDarna till röd, grön, gul, blå och vit. Så att det lyser olika beroende på växel man lägger i.

Men hur många LEDar finns det egentligen i knoppen? Om det är åtta ledningar så borde det bara sju LEDar, men jag får inte ihop det till så många, men det kan bero på att det hela är trasigt så jag inte vet vad som skall lysa.

P, R, N och D och sedan manuellt läge. Lyser + och - också? Lyser hela knoppen också?
#1404692
ridax skrev:Ja det räcker vad jag förstår. Du kan till och med ha kvar ditt gamla ställ och sätta in det kretskortet i ditt ställ om det underlättar (vet inte hur kretskortet sitter och om man kan byta utan att lossa stället.

Men för min del känns det inte som någon fullgod lösning.

Funderar på om man skulle hitta en lösning för smidigare kablage. Så skulle man passa på och byta ut LEDarna till röd, grön, gul, blå och vit. Så att det lyser olika beroende på växel man lägger i.

Men hur många LEDar finns det egentligen i knoppen? Om det är åtta ledningar så borde det bara sju LEDar, men jag får inte ihop det till så många, men det kan bero på att det hela är trasigt så jag inte vet vad som skall lysa.

P, R, N och D och sedan manuellt läge. Lyser + och - också? Lyser hela knoppen också?
Ja hela knoppen är även bakgrundsbelyst. Fundera på om man kunde lödit dit 8 lösa kablar.

Bild
#1404697
Hur svårt/jobbigt skulle det vara att byta kabeln? Kommer man åt den lätt, eller måste man lossa på hela mittkonsolen? Funderar på om man skall ha en lösning som håller eller bara skaffa ett gäng reservkablar?
#1404760
ridax skrev:Hur svårt/jobbigt skulle det vara att byta kabeln? Kommer man åt den lätt, eller måste man lossa på hela mittkonsolen? Funderar på om man skall ha en lösning som håller eller bara skaffa ett gäng reservkablar?
Du får lyfta mittkonsolen, plocka av "fronten" på knoppen eftersom kabeln går in i knoppen en bit. tar inte så lång tid. Va rädd om paneler och dylikt bara. För min del lutar det åt att byta till den nyare knoppen med spakställ då det verkar vara så gott som oundvikligt att få glapp i den gamla.

Man kan halvera priset helt enkelt genom att s&a[…]

V70 startar inte (klickar)

Har fått hem en v70 d4 2011 som inte vill so[…]

Weber 32dir på en b20

Denna motorn är en utbytesmotor från vo[…]

Ny krängningshämmare och länkar bak[…]