Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

#1404468
Tjena sökte lite på forumet hittade inte riktigt ett svar, men är de möjligt att besikta om bilen med b230fk? Jag behöver ju allt original katalysator boxar etc. Men behöver jag göra något mer en just registrerings besiktiga bilen? Någon som har erfarenhet av just detta?

joo jaa jag vet att de är lättare att köpa en med turbo redan, men har alla grejer för att stoppa ner motorn i bilen redan.
#1404621
Lucif3r skrev:Tagen i bruk senast 31/12/1992 är det som gäller. Dvs en tidig 1993a kan vara möjlig att regga också, om den togs i bruk innan årsskiftet till 93.

Jag blir dock väldig förvånad, och nyfiken, hur din kan vara reggad med 131hk... Det råkar inte vara en import?


Yes det är en import, har dock försökt hitta vilken land men hittar inget tyvärr
#1404634
Lucif3r skrev:Ah, det skulle isf förklara varför den har B230FB. B230FD som kom -93 ersatte B230FB enbart pga. ändrade/hårdare miljölagar. :-)

Tyvärr hjälper det dig inte ett dugg i frågan att kunna regga den med annan motor :-(
Näe de är ju sfro registrering som gäller som ombyggt fordon. Lång process för en fk tyvärr. Men får se hur jag gör om jag byter motorn ändå

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]

Tänk den dag det kunde bli så att bilti[…]