Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av AnteP
#1404521
Har frågat i annan tråd om någon provat P-sensorer från wish men ej fått svar.

Tänkte prova att fråga om tagit isär sin p-sensor och lagat den ?

Kanske den går att löda om eller rengöra invändigt, värt ett försök isf om det öht går att öppna dem.

Ante
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1404528
Finns ju begagnade på skroten annars, om man inte gillar att löda, pilla och försöka...
av AnteP
#1404533
Kollat där också men 300:- plus frakt blir runt 400:-
De jag hittat på Wish var fyra st för i stort sett samma peng.

Snål som jag är ( ibland :ninja: ) så är jag ändå inne på att prova laga den jag har.
Tänkte om nån öppnat nån och kan säga hur de ser ut inni.

Ante
av aldrigstanna
#1406930
Lånar tråden! Köpte begagnade i fel färg på skroten, silver istället för blå. Bytet gick bra, ganska pillrigt dock.
Fråga, kan man använda någon töckpenna över sensorn eller förlorar den funktionen då? Konstant biiiip dvs...
av sicnarf
#1406952
Testa med barnens tusch penna och prova. Om det inte funkar så är det bara att tvätta bort det. Funkar det så kan du använda riktig permanent täckpenna.
av glock40sw
#1406955
aldrigstanna skrev:Lånar tråden! Köpte begagnade i fel färg på skroten, silver istället för blå. Bytet gick bra, ganska pillrigt dock.
Fråga, kan man använda någon töckpenna över sensorn eller förlorar den funktionen då? Konstant biiiip dvs...
För mig veterligen lagerför Volvo bara svarta sensorer ,som sedan lackas vid behov till bilens färg. Detta eftersom monteringsanvisningar innehåller den här momenten och de kan ju lackas om.
Användarvisningsbild
av Magnus-B
#1407657
Det återstår att se ,jag beställde nyss 2 sensorer på skroten och dem är inte i bilens färg.
Tänkte testa att slipa av lite gammal färg och sen lacka.

Skickat från min V90-18


Senast redigerad av 1 Magnus-B, redigerad totalt 0 gånger.

Hej! Blev nedslag på besiktningen på o[…]

Weber 32dir på en b20

Hr inte siffrorna i huvudet men någonstans s[…]

Byta Mätarhus v70 2005

OBD-tuning brukar skicka tillbaka mätarhusen […]

Givare i kylaren hoppar ur

Alla sätt är bra, utom dom dåliga.[…]