Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1404333
Nu behöver jag hjälp
Börja med allt som nytt i i maskinen
Lmm nytt
Magnetventil nytt
vevhusventilation nytt
Tändstiften bytta
Olja filter
Helt ny turbo t16
vacuumslangar nya
Tryckslangar nytt från do88 helt kit
Komptestad alla visa 11.8kg

Bilen starta fint går bra
Men drar man på ladet så blödrar den som fan vid 4500-5000 när ladet är på 0.7-0.8 tryck
Verkligen dör i power går i maxa ut den alls

Min fundering är kan de vara tändkablarna som är dåliga dom är ej bytta (samt fördelar locket och arm ej bytt)
elr kan de vara IC som är sönder/ spricka iden?

Elr har nån haft detta problem med sin v70 t5 1998 239hk känns som 100 nu
Svara så fint till varvet kommer upp då blödrar den irriterar mig nu detta

Ger inte upp den ska gå som en t5a ska så är de bara

Har redan slängt ut ca 8000kr på den nu så kan lika bra fortsätta
Bara jag kommer ha roligt när den går som den ska
#1404387
SubMarine skrev: sön 27 sep 2020, 23:49 Bränslefilter eller bränslepump kanske är dåliga så att bränsletrycket inte orkar med när du har höga varv på maskin och mycket luft in i motorn?
De glömde jag filter är bytt oxå pumpen kan de vara men jag tror inte de just nu
#1404394
Eftersom du inte bytt det, och det är något som i princip aldrig görs(ingick aldrig i något service-program), så kontrollera fördelare+rotor+kablar.
Har du kontrollerat luftfiltret och luftburken, så det inte är helt igensatt eller liknande?

Läsa ut felkoder kan vara en god idé också. Skulle inte förvåna mig om det finns en eller flera felkoder på misständning.

Du har f.ö. helt rätt att en T5a inte ska storkna vid ynka 4500rpm :P Däremot börjar effektkurvan gå neråt efter ~5k rpm, så man "tjänar" inget på att varva mycket mer än så.
#1404574
Tändstift!!! glöm inte att kolla dom, lite typiskt att bilen börjar blöddra vid fullgas när tändstiften börjar bli dåliga. Ju mer ladd du får i varje cylinder desto jobbigare för gnistan att hoppa. men kolla även över det som nämnts tidigare, tändkablar, fördelare och rotor :-)
#1404684
DayDreamer skrev: tis 29 sep 2020, 09:20 Tändstift!!! glöm inte att kolla dom, lite typiskt att bilen börjar blöddra vid fullgas när tändstiften börjar bli dåliga. Ju mer ladd du får i varje cylinder desto jobbigare för gnistan att hoppa. men kolla även över det som nämnts tidigare, tändkablar, fördelare och rotor :-)
JAg göra de med stiften är bytta
Tog lös downpipen för att bara se efter jag fick dit den på riktigt drog åt den nu går bilen lite bättre men inte 100%
Ska byta tändkablar m.m
0.8mm är de på alla stiften iaf
Rotor ska bytas kommer inhandla de se vad som händer sen
#1404978
NU går bilen som den ska
Perfekt laddtryck inge blödder mera
Efterr allt som e gjort klart värt de
Tack alla som hjälpt mig
Lmm nytt
Magnetventil nytt
vevhusventilation nytt
Tändstiften bytta
Olja filter
Helt ny turbo t16
vacuumslangar nya
Tryckslangar nytt från do88 helt kit
Komptestad alla visa 11.8kg
Nya tändkablar rot m.m Sista jag gjorde som kosta pengar
Ställde ner tryck klockan lite sen funkar allt perfekt fint ladd 0.8
BIlen går som den ska yeah dax å njuta

finns det någon säkring till elbackspeg[…]

Funka dom innan bytet? Funkar inte i min heller s[…]

Mellanöl. (det var vår en[…]

Den är väl kass? Dags att byta..