Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1404149
Derank skrev:håller tummarna att det blir bra, tyvär så är det där select mest ett hittepå, har själv kollat på såkallade selectbilar hos några märkes ÅF och det är samma som alla andra beggade bilar.
Select är ett garantipaket i princip. Det är inga utvalda bilar på det sättet men de vill gärna ge den bilden.
#1404157
Xanthopteryx skrev:Åhjo...
Citat från Volvo:
"Volvo Selekt ser ut och känns som en helt ny Volvo, men till priset av en begagnad bil."
Plus lite med mil och ålder...
Fast det stämmer inte. Det är ingen som går runt och tittar på bilarna som blir Selekt. De ska uppfylla mil, ålder och servicekrav - inte mer.
#1404160
Det är väl Volvo som står för det som blir fel under Selekt-tiden, inte någon enskild ÅF?
Så har jag fått det förklarat för mig av flera ÅF, så eventuella fel och brister bör hyfsat smidigt kunna åtgärdas kan jag tycka.

https://selekt.volvocars.se/sv/volvo-se ... lsrc=aw.ds
#1404167
Man kan ju tänka sig att det största värdet på select är just att de försöker soppa problemen under mattan genom att generöst fixa uppenbara brister?
#1404168
Xanthopteryx skrev:Då kan det anmälas för falsk marknadsföring.
Det står inte något om att bilarna är särskilt utvalda eller hur det skulle ha skett. Man vill däremot gärna ge det intrycket genom lite halvfluffiga rubriker. Tittar man på detaljerna så framgår dock inget annat än garantier, mil och åldersbegränsning.

"Alla Volvo Selekt-bilar har fått Volvo Originalservice enligt gällande schema och är i så gott skick att de är jämförbara med en ny bil."
https://www.bilia.se/bilar/volvo/volvo-selekt/

"Begagnade bilar med nybilsgaranti
Bilarna är alltid mellan 0 och 5 år
Genomgått utförliga kontroller och är certifierade av oss
Välj privatleasing eller köp av begagnad bil"
#1404179
Xanthopteryx skrev:Se mitt citat ovan. Får man då en skitig bil med massor av skavanker är det solklart fel.
Smutsig ska den inte vara men helt utan skavanker kommer de inte vara. Då får man köpa en med 0 mil.
#1404247
Lövet skrev:
Derank skrev:håller tummarna att det blir bra, tyvär så är det där select mest ett hittepå, har själv kollat på såkallade selectbilar hos några märkes ÅF och det är samma som alla andra beggade bilar.
Select är ett garantipaket i princip. Det är inga utvalda bilar på det sättet men de vill gärna ge den bilden.
Ja, precis, man får lätt den uppfattningen att de skulle vara lite bättre.

Skickat från min SM-A520F via Tapatalk

  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

Felsökning för att hitta eventuella l&au[…]

Är ovanligt med ljudmatta i 17" men det[…]

Löjliga priser XC70

Då var vi uppe på 320K igen, men dett[…]

Vi som beställt nya XC60

Trevligt :-) 2024_001.png