Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1404027
Har själv råkat ut för bägge. Med men min Volvo så var det punktering när jag kom ut till bilen och skulle iväg. Som tur var hade vi ingen brådska iväg då, så vi ringde bärgare men det tog sin lilla tid innan allt var fixat. Det var dock en söndag och ingen däckverkstad i närheten som var öppen osv osv. Men i det fallet hade inte ett reservdäck hjälpt mig för jag var långt hemifrån och hade inte velat köra hem i max 80km/h.
#1404041
Vad tror ni klingar bäst andrahandsvärde? Denna bil TS har suttit ihop eller en jättebasic som också är betydligt billigare i inköp. Alltså att denna bil är mycket mer värd såklart men så mycket mer som den kostat också? Vill ha en utrustad bil men fått bra pris på en outrustad med...
#1404049
ingen vet hur det ser ut om 3-5år, köp det du vill ha idag och glöm bort pengarna, lönlöst att köpa bil för att sedan fundera på vad den är värd om 5år, se pengarna som borta det gör jag och den dagen jag ska byta igen sonderar jag terrängen och tar det jag får i inbyte.
#1404076
Ja, och då får man ju åka i en bil man vill ha under tiden. Fördelen med att köpa den som troligtvis ger bättre andrahandsvärde är att man kan byta lite tidigare än om typ 5 år. Den bil jag köpt nu fick jag ett inbytespris på ca 60 000kr mindre än vad jag köpte den för, för 1 år sedan (inkl v-däck). Det gör att jag redan nu kan överväga att byta bil. Men hade jag lagt på utrustning som jag var sugen på då för ca 20-30 tusen så undrar jag om jag hade fått så mycket mer i inbytespris. Men det är ju marknad och efterfrågan som styr det givetvis.
#1404256
HitTheRoadJack skrev: fre 25 sep 2020, 22:23
Freddy100 skrev:360-kameran år bara gadget för dem som har svårt att parkera. Sensorer, bak-kameran och kunskaper gör sitt jobb.
Priset du betalar ska inte vara högre än -10% av det som står på bygg-din-volvo...
360 är bra för att undvika kantstötta 20 tums fälgar :-)
Jag brukar titta i sidospeglar. Funkar bra. Har 18´och 19´dessutom. ;-)
#1404445
Har precis beställt en V60 T6 TE, visserligen till företaget, men 10% brukar man kunna få i rabatt på den modellen du skriver om. Dock inte på paketen utan bara på bilens standardpris samt extra tillbehör.
XC - Rear axle sensor

Finns en HF,och en HB,endast för höjdjus[…]

"Ringen" är inbyggd i lagret!!

S60-03 oljud från framvagn

Lyft upp bilen, snurra hjulet med en hand på[…]

I nästa nr. av Vi Bilägare, 1 maj -24 nr[…]