Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av lennarte
#1404065
164forever skrev:Hej.

Om det nu är ett OBD2 uttag, borde väl en felkodsläsare vara bättre än att försöka tyda dom här minst sagt knepiga blinkkoderna?
Mvh/Håkan
Blinkkoderna är inte så märkvärdiga, bara man lärt sig tekniken. Nu har jag haft min 745 i typ 12 år så jag har ju lärt mig. Men skulle hjälpa en jobbarkompis för några år sedan (SRS på en 940 - 95) och det tog lite tid att gå fram dom trots att jag visste precis hur jag skulle göra. Så det är lite "pussel", men det går.
Första gången jag var i kontakt med "blinkkoderna" var omkring 1990. Då var det c:a 5 år sedan jag slutat som bilmek. och en granne (även jobbarkompis men vi träffades aldrig på jobbet). Han skulle göra service på sin Nissan Terrano och skulle släcka service lampan. Senare har jag förstått att många "japanare" vid denna tid hade licens på Bosch systemen så denna Terrano bör varit "jämnbördig" med min 745-a - 88B

Jag köpte samma som till kupen med kantsö[…]

Köpråd

Finns flertalet V60CC lagerbilar som ryms inom din[…]

Nytt avgasrör B234F

Avgasröret sitter på plats, allt passad[…]

Service

Tjena! Precis köpt en v60 och åker trol[…]