Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1403954
Skinnsoffa skrev: fre 25 sep 2020, 18:11 Är klimatpaket och parkeringssupportpaket inbakat (369 000kr, men han tar 372 900 istället). De är själva erbjudandet som jag har använt. Vet att de finns 2 erbjudanden, men de blir samma pris hur man än vrider och vänder på de.
Ja du har rätt, du fick teknikpaketet för 14900kr istället för 19900(vilket var 5000 i skillnaden) så vilket du än väljer så skulle det inte bli någon skillnad(fick dubbelkolla jag med!) då struntar vi i det.

Vill du ha tyg-klädsel eller läder, ifall du funderat på det?
#1403959
Skinnsoffa skrev:4zon antar jag bara är att de i baksätet kan justera värme/kyla själva?
Ja, tanken är att varje plats i bilen skall kunna ha en egen temperatur. Lycka till att få 4 olika temperaturer i en liten bilkupé :) . Rent trams är det.
#1403962
Ser rätt fint ut. Har inget bra att jämföra med själv men fick ett pris över telefon på en liknande och den var betydligt dyrare. Samma motor och grundutrustning men du har betydligt fler paket för typ samma pengar. Vilken handlare var detta? Hade varit intressant om man kunde få det priset fast med några paket som jag hade velat ta bort. Vinterdäck inkluderat är schysst med.
#1403966
Skinnsoffa skrev: fre 25 sep 2020, 20:05 Är det något som ni personligen tycker jag har missat i min uppsättning? Dvs av tillvalen.
Stänkskydd! Det sparar bilen från stensprut och bakomvarande från stenskott, även om bilen kanske inte blir så mycket mindre smutsig...
Sen hade jag hade försökt få ett bra pris på 18" istället för 17". Men det är ju jag det... :-)
V60 B4.JPG
V60 B4.JPG (42.6 KiB) Visad 344 gånger
#1403986
Skinnsoffa skrev: fre 25 sep 2020, 20:05 Är det något som ni personligen tycker jag har missat i min uppsättning? Dvs av tillvalen.
Advanced Air Cleaner?
Riktigt reservhjul istället för lagningsburk och kompressor? Visst, det finns assistans och bärgare, men ändå... :-)
V60 AAC.JPG
V60 AAC.JPG (56.52 KiB) Visad 320 gånger
V60 RT.JPG
V60 RT.JPG (44.91 KiB) Visad 320 gånger
#1403996
Reservhjul hade jag skippat. Det blir ett bra utrymme där under att lägga lite grejer man glömmer bort. Och jag hade då aldrig ställt mig och bytt däck. Även om det kan gå fortare än att ringa bärgare men jobbet det innebär och har man otur så kanske man står längs en trafikerad väg dessutom.
#1404024
Jag har aldrig fått punktering under färd utan upptäckt det när man kommer till bilen för att åka iväg så att säga (punkteringen har givetvis skett när man kört men inte vållat problemet just då). Alla gånger har jag önskat man haft ett reservhjul. Men visst, vilka andra lika otympliga reservdelar åker man omkring med ”bara utifall att”....?

Luftfilter är enkelt och bekvämt att byt[…]

Nytt avgasrör B234F

Den där justeringen är så jäk[…]

Den eviga däcksfrågan

Hur tjocka spacer kör du med? Utan spacer ska[…]

Nya eller gamla V60

Nu har du ju inte svarat på om du kan tä[…]