- tor 24 sep 2020, 13:41
#1403729
Du säger att bultarna kontrollerats; jag hoppas de menade muttrar för det finns inga bultar där. Jag vill fortfarande inte släppa grenröret. Hur som helst, se till att motorn är kall. Ställ dig sedan på höger sida av bilen och stick in huvudet under huven och be någon starta motorn. Nu bör du tydligt kunna höra missljudet för att kunna lokalisera varifrån det kommer. Ja, du kommer förmodligen att känna avgaslukt också. Som jag skrev tidigare så räcker det inte att eventuellt rycka i grenröret eller att med fingrar kolla muttrarna, utan det gäller att med hjälp av en böjd ringnyckel kontrollera huruvida muttrarna är lösa ... De kan sitta rätt bra och är svåra att vrida på med handkraft trots att de är lösa.
Så ja, jag hävdar fortfarande att det är lösa muttrar eller defekt packning (tror dock mer på lösa muttrar). Du ska inte köra alltför länge med detta för då riskerar du att blåsa packningen om den är hel (vilket jag tror) och då kan det bli dyrt.
Så ja, jag hävdar fortfarande att det är lösa muttrar eller defekt packning (tror dock mer på lösa muttrar). Du ska inte köra alltför länge med detta för då riskerar du att blåsa packningen om den är hel (vilket jag tror) och då kan det bli dyrt.
- Bees don't waste their time explaining to flies that honey tastes better than shit.