Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1403588
Hej!

Jag startade tidigare en tråd angående V60, och fick väldigt mycket hjälp där, som jag tackar för!

Idag var jag inne hos min lokala återförsäljare, för att kika lite vidare på en v60. En försäljare tog tag i mig, och givetvis slutade med att jag gick hem med en offert i handen.

Min ingång va om jag kunde få en v60, någorlunda bra utrustad för 400 000kr, vilket han sa att "Låt oss gå och bygga så får vi se var vi hamnar".

Jag kan börja med att säga att vi inte pratade något specifikt pris mer än ovan, rabatten han gav, de la han på själv.

Det slutade med följande bil:

Momentum Advanced v60 B4 197hk mildhybrid bensinare - 352 406kr (6% rabatt ord 374 900) (Han sa att de fanns ett kampanjpris sedan tidigare, oklart om de är detta som är rabatten i sig).
Birch metalic lack (han bara la på detta för att testa) - 8900kr
Förarstödpaket - 8400kr
Ljuspaket - 5200kr
Teknikpaket - 15 900kr
Dragkrok halvautomatisk - 11 918kr
Vinterhjul (detta slängde han på) - Kampanjpris 9900kr

Totalpris 412 624kr.

Jag vet inte alls vad som är rimligt här eller inte, därav trådstarten. Vad säger ni kring detta? (Jag ska inte byta in min bil).

Jag kommer även vilja lägga till följande:

Motorstolspaket (12 900kr volvo.se)
Isofix fram (1550kr volvo.se)
Headsup display (9900kr volvo.se)
Tonade rutor (3900kr volvo.se) (Kanske inte behövs?)
Trådlös laddning (1900kr volvo.se)
Lackskyddsbehandling (3995kr volvo.se) (Kanske inte behövs?)
Klimatsystem 4zons (5900kr volvo.se) (Kanske inte behövs?)

Vart är rimligt att man hamnar någonstans om man även adderar detta?
#1403606
Några av priserna ser ju högre ut än riktpriserna på Volvos bygg-sajt...

Om jag hade varit dig hade jag byggt bilen på ovan nämnda sida: https://byggdinvolvo.volvocars.se/se/bi ... &model=v60
Därifrån kan man sedan skicka den byggda bilen till en rad olika ÅF landet runt. De återkopplar sedan med ett förslag via mail.

Jag har själv gjort detta, det kan skilja 10.000-tals kronor mellan precis samma objekt och så mycket kostar det ju inte att åka 20, 30 eller 40 mil för att göra en affär och hämta bilen.
#1403607
Tänk på att skinn tillkommer (+15900) när du ska ha motorstolspaketet.

Sen 4zon skulle då inte jag ta. Jag har inte ens användning för 2 zoner för har alltid samma på båda sidor. Jag kan inte tänka mig att man kan ha 4 olika temperaturer i en bil!?
Trådlös laddning valde jag till på min nyss beställda V60cc med efter ha sett hur det ser ut på demobilar med att gummit plattan börja sticka upp och ta i luckan vid stängning så strök jag det.

Mvh
Per
#1403662
Skinnsoffa skrev: ons 23 sep 2020, 21:57
pergrein skrev: ons 23 sep 2020, 21:10 Tänk på att skinn tillkommer (+15900) när du ska ha motorstolspaketet.
Är skinn ett måste i och med de paketet? Dvs, kan man ta paketet och få textil istället? Jag har inte bestämt mig angående skinn/textil nämligen.
Precis, väljer du paketet(motorstolspaketet) så blir det per automatik; Läderklädseln till stolarna pga.
"Elmanövrerad passagerastol, Elmanövrerad förarstol med minne, Dynförlängning i framsäten, Elmanövrerat svankstöd och Stolsminne i passagerarsäte.

Självklart om du vill ha dessa elmanövrerade förarstol med minne och passagerarsidan behöver du uppgradera stolarna till minst textil/vinyl, I detta fall blir det separat tillval(3900, 6900, 5900) dock ingen elmanövrerad svankstöd eller dynförlängning i framsäten(krävs läder då)
#1403718
fjohan82 skrev:Några av priserna ser ju högre ut än riktpriserna på Volvos bygg-sajt...

Om jag hade varit dig hade jag byggt bilen på ovan nämnda sida: https://byggdinvolvo.volvocars.se/se/bi ... &model=v60
Därifrån kan man sedan skicka den byggda bilen till en rad olika ÅF landet runt. De återkopplar sedan med ett förslag via mail.

Jag har själv gjort detta, det kan skilja 10.000-tals kronor mellan precis samma objekt och så mycket kostar det ju inte att åka 20, 30 eller 40 mil för att göra en affär och hämta bilen.
Gjorde detta, och offerterna trillar in. Rätt mycket billigare än hos min lokala återförsäljare.

Det är inga problem om jag köper en Volvo hos en annan återförsäljare när det kommer till garantier/serice antar jag? Detta går även igenom på min hemort? Blir enda problemet att jag kanske behöver åka 10-20mil för att hämta bilen?
#1403728
Bara ge din lokala återförsäljare offert och matcha, och spela mot varandra..
Bruka alltid funka,
Nu när det är Covid19 tider bör man få ännu bättre priser..

Lackskydd på en ny bil skulle jag välja bort.
Köpa kem själv och lägg ner 4-6 timmar.
#1403731
Om du ska ha serviceavtal finns det minst 2 olika att välja på. Den ena bunden till den lokala återförsäljaren och den andra funkar hos flera andra volvoverkstäder. Det är den informationen som jag fick när jag köpte ny Volvo senaste gången...
#1403744
Qualia skrev:Bara ge din lokala återförsäljare offert och matcha, och spela mot varandra..
Bruka alltid funka,
Nu när det är Covid19 tider bör man få ännu bättre priser..

Lackskydd på en ny bil skulle jag välja bort.
Köpa kem själv och lägg ner 4-6 timmar.
Yes jag ska försöka med detta. Min lokala återförsäljare är dock väldigt långt prismässigt jämfört med en som ligger 20 mil härifrån.

Jag fick 10% rabatt på bilen, samt 10% på samtliga tillbehör. Jag känner mig rätt nöjd med detta, och övriga återförsäljare ligger inte i närheten.
Då slängde även denna återförsäljaren med gummimattor på köpet, helt gratis, utan att jag bad om det.

Bör jag stöta och tjöta mer med dom, eller känns det som en OK rabatt?
#1403751
Skinnsoffa skrev:Bör jag stöta och tjöta mer med dom, eller känns det som en OK rabatt?
Ganska standardrabatt med 10%, det är för att kunden skall känna att den har gjort en bra deal, men det är eg. normalpris.
Du kan få mer om du pressar dem, om du skall finansiera bilen se till att pruta ner räntan.
Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]