Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Qwedz
#1368398
Maden skrev: fre 28 feb 2020, 20:52 För att återkoppla till TS känner du igen ditt fel i det jag skrev härom dagen? Att allt ljud försvinner.
Har du kommit nåt längre med din felsökning?
Ungefär samma fel ja, ibland funkar det, ibland inte. Om bilen har stått ett tag så är det kört, precis som det är fukt/kyla som ställer till det. Aldrig när man startar på morgon, men ofta när man åker hem från jobbet på em så funkar det. Har inte hunnt göra nån direkt felsökning mer.
av Maden
#1403084
Då var problemet löst på min bil, en ny förstärkare var det som behövdes(den sitter under passagerarsätet).
Efter 10mån med strul, först var det nåt fel med lagersaldot på Volvos lager, och därefter Corona.....
Då det är en ovanlig modell gick det inte att hitta nån på skroten heller.
Riktigt skönt att kunna lyssna på radio och prata handsfree.
av Qwedz
#1403320
Maden skrev: tis 25 feb 2020, 21:07 Låter som samma problem jag har , skrev ett inlägg för ett tag sen.
(Xc 70 -15 där allt ljud som går via högtalarna (radio telefon backsensorer) försvinner några sek efter start.
Radion fungerar utan problem om jag sätter igång den utan att starta bilen, men om jag startar bilen så försvinner det med ett knäpp sekunder efter det att bilen startat .
Det kommer inte tillbaks nån mer gång på den resan, men det kan om man har tur fungera nån efter det men aldrig förstå ggn när bilen är kall.
Har provat med att koppla bort kontaktsycken i dörrarna men det blev ingen skillnad.
Har vart inne på lokala V-verkstaden men de hittar inget uppenbart mer än att de laddade uppgraderad mjukvara till enheten jag glömt namnet på AU-nåt kanske, och sen fungerade det 3ggr på raken men sen är det samma skit.
Nån som har nåt tips, jag tänker mig nåt som startar efter att motorn gått igång som stör ut förstärkaren.)
Har fått svar från v-verkstaden att förstärkaren är boven och har väntat i 2 mån på en ny.
Lite sen på bollen här; ja det är exakt samma fel som jag har, och nej, jag har inte gjort nåt åt det eftersom det uteslutande är när det är regning/fuktigt, så det ha varit lugnt hela augusti, men nu kommer hösten igen. Har du fått bytt slutsteg?
V90-fälgar på V60

Är det med 255/35-20 ? Har själv en v6[…]

Sökte runt och hittade det här, efter li[…]

Fjädermellsnlägg

Någon som provat gummi fjädertallrik om[…]

Tackar