Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av OzoneRush5
#1403202
Hei naboer! Min onkel har en xc70 fra 2003 som stoppet ettet han kjørte i et hull i veien for litt siden og nå vil den ikke starte. Det kommer melding om at service på antiskrens anbefales.
Feilkoder:
BCM-0100 Communication between control units : communicational problems with ECM.

BCM-0115 Communication between control units : communicational problems with SAS, signal missing.

BCM-0148 Communication between control units : wrong configuration ID.

CEM-1A61 Communication with TCM control module: signal missing.

CEM-1A62 Communication with ECM control module: signal missing.

CCM - 0021 Air quality sensor: internal fault.

Hvis vi sletter feilkodene en gang blir BCM kodene stående. Sletter vi 2 ganger blir BCM 0100 stående. Prøver vi å starte bilen etter å ha slettet kodene kommer alle koder tilbake. Noen som har vert borti lignende eller vet hvor feilen ligger?
av kebabpizza
#1403206
Kommunikationsavbrotten skulle kunna bero på att berörda moduler inte får någon spänning, ett relä, en säkring eller kanske något kontaktdon lossnade i samband med detta?
av OzoneRush5
#1403451
Takk for svar kebabpizza. Sikringer og kontakter ser ut til å være i orden. Skal se over releer når vi får tid til å se mer på bilen. Når jeg googlet feilkodene kom det opp mye om ABS sentralen fra usa. Er det en kjendt feil at den har en svakhet på xc70?
Användarvisningsbild
av jaun
#1403487
OzoneRush5 skrev: ons 23 sep 2020, 01:23 Takk for svar kebabpizza. Sikringer og kontakter ser ut til å være i orden. Skal se over releer når vi får tid til å se mer på bilen. Når jeg googlet feilkodene kom det opp mye om ABS sentralen fra usa. Er det en kjendt feil at den har en svakhet på xc70?
Det är väl ett relativt vanligt fel med BCM/ABS, men det ska inte hindra den från att starta. Jag skulle först lagt fokus på CEM(Central Electronic Module) och ECM(Engine Control Module) som det ser ut att saknas signal mellan.
av OzoneRush5
#1403502
jaun skrev:
OzoneRush5 skrev: ons 23 sep 2020, 01:23 Takk for svar kebabpizza. Sikringer og kontakter ser ut til å være i orden. Skal se over releer når vi får tid til å se mer på bilen. Når jeg googlet feilkodene kom det opp mye om ABS sentralen fra usa. Er det en kjendt feil at den har en svakhet på xc70?
Det är väl ett relativt vanligt fel med BCM/ABS, men det ska inte hindra den från att starta. Jag skulle först lagt fokus på CEM(Central Electronic Module) och ECM(Engine Control Module) som det ser ut att saknas signal mellan.
Takk for svar Jaun!

Tjena! AC i denna V70 2011 blåser ut kall lu[…]

Make dating stress-free and enjoyable with the bes[…]

Dåliga lödningar i LSM (ligt switch mod[…]

Volvo v60 2022 plåtskada

Ja men precis, det är ingen färg lä[…]