Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Primus
#1402398
I de två plugg in hybrider jag har haft har jag upplevt att hold innebär att ibland används elmotorn, men då laddas den senare upp till den gamla nivån. Så har man ca 20 km håller sig den där men använder el ibland och laddar ibland. Men det kan ju fungera annorlunda på nya Volvo.
Användarvisningsbild
av coachen
#1402443
Den blir ju mer svårflörtad att gå på el när man valt hold så klart men den laddar inte via förbränningsmotorn. Den beter sig som den gör i hybrid med urladdat batteri. Det är ett ruskigt frihjul vid minsta medlut. Drar själv husvagn och kör då i hybrid, då har den el kvar så man kan glida ljudlöst på campingen :-)
Primus skrev:I de två plugg in hybrider jag har haft har jag upplevt att hold innebär att ibland används elmotorn, men då laddas den senare upp till den gamla nivån. Så har man ca 20 km håller sig den där men använder el ibland och laddar ibland. Men det kan ju fungera annorlunda på nya Volvo.
Användarvisningsbild
av AndreasThn
#1402504
Primus skrev: ons 16 sep 2020, 15:33 Men visst laddar den lite på hold? Den laddar väl det motsvarande det som förbrukas? Eller är jag ute och cyklar även där.. :-D
Den laddar bara när den regenerar, och det förbrukar den oxå så att den håller samma nivå.

VO31319563 kostade 2241 den 15/9-2017 när j[…]

Däckslitage insidan.

Hjulinställning är enda utvägen.

Precis. Finns en story om att pressen stod på[…]

Embrace the freedom of casual encounters on the be[…]