Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

#1402491
valln skrev:Det går att privatleasa en Nissan Leaf med 1500 mil för 3200 kronor i månaden.
Riktigt prisvärt!
Jag körde en sån ett knappt år. Fick tag på en privatleasing för 2995kr.

Den lite nyare modellen av Leaf ser inte sådär knäpp ut som den första.
20190831_115855.jpg
20190831_115855.jpg (100.27 KiB) Visad 472 gånger
#1402518
Lövet skrev: ons 16 sep 2020, 17:52 En sak som kan tilläggas som jag inte riktigt tycker kommer fram - givet samma kostnad per KM så är det TREVLIGARE att åka elbil. Jag lovar. Det är tystare än med en V12 i bilen, noll vibrationer osv. Det behöver inte vara av ekonomiska anledningar man åker elbil.

Sen kan man inte bortse från att inte alla kan ladda osv - men för de som kan så behöver det inte bara vara en fråga om pengar för att byta.

Det där är ett argument som alltför ofta glöms bort. De som skakar runt med en dieselbil förstår ändå inte verkar det som.

Är man van att köra på el så känns en vanlig bil nästan trasig. Det händer inget när man gasar och det låter illa och så går accelerationen så ryckigt när den sent omsider kommer igång.

Var faktiskt sugen på att köpa en 530d Touring med extra allt för ett par år sen men upplevelsen var hemsk. Då kan man lika gärna köpa en XC70. Visst, den är ännu värre i växlingar och sånt men man vänjer sig väl vid allt. :)
#1402562
Åkte med i en av företagets GTE:er för några år sedan, skadade och väsnades lika friskt i "pure" som med dieselmotorn igång.

Inte åkt med i nån av T8:orna vi har nu dock, kan ju ha gått framåt på den punkten.
#1402564
Steffe3 skrev:Åkte med i en av företagets GTE:er för några år sedan, skadade och väsnades lika friskt i "pure" som med dieselmotorn igång.
Fast det gör det inte. Så antingen gick motorn ändå pga lågt batteri eller så var den trasig. Jag har åkt i 5-6st GTE vid det här laget.
#1402567
Lövet skrev:
Steffe3 skrev:Åkte med i en av företagets GTE:er för några år sedan, skadade och väsnades lika friskt i "pure" som med dieselmotorn igång.
Fast det gör det inte. Så antingen gick motorn ändå pga lågt batteri eller så var den trasig. Jag har åkt i 5-6st GTE vid det här laget.
Kan förstås ha varit nåt fel, den var nyss bortkopplad från en av laddplatserna dock. Kan inte säga hur länge den hade stått dock, inte min bil :party:
Sen kan förstås minnet svika. Däremot låter dom flesta rätt mycket på utsidan (däckbrus/akustik), åker förbi ett par Teslor utanför här hemma dagligen.
  • 1
  • 119
  • 120
  • 121
  • 122
  • 123
  • 380
Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]