Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Amloaan
#1401434
Hej

Jag har vart stående i Nyköping för lite mer en två månader sedan och bogserade då min V60 till SKOBES. I onsdags ringde Volvo upp mig och sa att AC pumpen var trasig och att byta AC pumpen skulle kosta 28 000 kr.

Tycker det låter dyrt, så funderar på om någon vet om det finns någon firma som lagar / renoverar AC pumpar till pluginhybriderna?

Artikel nr 36012859

Hälsningar A
#1401444
Kan inte de motorerna men blev du ståendes pga trasig AC-pump eller av annan anledning?

Går det att köra bilen idag till annan verkstad eller är det bärgning som gäller? Tänkte bara hur pass bunden du är till just Nyköping om ngn vet en bra firma en bit därifrån.
#1401723
Bytte min i våras, 27000kr inkl arbete och delar. kostade mig inte en krona. Säker på att inte detta täcks av nån goodwill från Volvo då detta är ett vanligt problem? Kan också varit för att min varit bytt tidigare och Volvo har typ livstids garanti på delarna. Men det är ju horribelt dyrt! Har du ingen maskinskadeförsäkring?
#1402392
tompathepilot skrev:Bytte min i våras, 27000kr inkl arbete och delar. kostade mig inte en krona. Säker på att inte detta täcks av nån goodwill från Volvo då detta är ett vanligt problem? Kan också varit för att min varit bytt tidigare och Volvo har typ livstids garanti på delarna. Men det är ju horribelt dyrt! Har du ingen maskinskadeförsäkring?
Tyvärr inte...
#1402556
berrabus skrev: fre 11 sep 2020, 19:17 Kan inte de motorerna men blev du ståendes pga trasig AC-pump eller av annan anledning?

Går det att köra bilen idag till annan verkstad eller är det bärgning som gäller? Tänkte bara hur pass bunden du är till just Nyköping om ngn vet en bra firma en bit därifrån.
Min bil gick inte att starta efter att AC pumpen gick sönder så jag fick bärga den till SKOBES i Nyköping. Skickade en förfrågan till SKOBES för att få en specifikation för vad det kostar att laga bilen mer exakt.

Tack. Jag är Norrbagge, Appen funkar inte p[…]

Troligen kommer T6 (laddhybrid) och B4 (bensin) ha[…]

I min V70 -16, så har den blandannat slutat […]

Mellangårdssyskonen