Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av BenKenoby
#1402210
Angående Start/Stop.
På min bil kan man stänga av detta enkelt via en knapp i mittkonsolen. Första jag gjorde när jag köpte bilen och har sedan aldrig aktiverat det igen.
Xc90 D5 16
Användarvisningsbild
av Kurtti
#1402298
Inte ens regnsensorn lagras när man släcker bilen, måste aktiveras efter varenda start, måste vara en idiot som byggt dom här bilarna ?
av AndS
#1402302
Det sätter du i bilens inställningar om senaste inställning ska sparas för automatisk torkarfunktion.
Användarvisningsbild
av Volvordesign89
#1402306
Det kan du ställa in i menyn... Du vet att det även levereras en instruktionsbok till en Volvo? Den ligger digitalt i infotainment systemet och är super enkel att söka i, tror till och med att det räcker för dig att skriva "regnsensor" och sen trycker du med fingret på förstoringsglaset och sen väljer du rätt avsnitt i listan som kommer upp.

Skickat från min LYA-L29 via Tapatalk


av Pellejönsen
#1402318
Håller helt med trådskaparen om att Volvo verkligen inte lever upp till den kvalitén man tror bilarna har när man ser dom vid första anblick. Det är fina bilar absolut! Men jäklar va dom krånglar och känns otroligt omoderna i styrning, chassi och motor. Vi fabriksbeställde en V90 CC D5 MY20 2019.

Var nöjd med bilen i några månader men tyckte att förbrukningen var överdrivet hög. Hade svårt att komma under 0.87 hur snålt man en körde.

Efter ca 3 månader så small PP tanken när bilen stod parkerad på uppfarten till hemmet. Jag fick aldrig något felmeddelande i bilen att tanken var trasig utan jag upptäckte när jag upplevde att bilen var orkeslös vid låga varv. Man bytte tanken som var totalt förstörd på garanti. 2 veckor senare så gick slangen till PP av. Byttes på garantin. Efter 6 månader så började låta från panoramataket när man öppna eller stängde sufletten.
Volvos fix på de var "anti-skak tejp" höll i 5 dagar sen var ljudet tillbaka. Våra nappaläderstolar såg förjäkliga ut efter 10 månaders använding. Vi hade en bältad stol i baksätet och efter att vi plockat bort stolen så såg vi att sätet hade spruckit efter barnstolen....

Vi bytte bort bilen mot en A6 C8 50 TDI Q från 2019 och allt är överlägset bättre. Det går inte att jämföra med Volvon.
av pellemando
#1402329
Pellejönsen skrev:Vi bytte bort bilen mot en A6 C8 50 TDI Q från 2019 och allt är överlägset bättre. Det går inte att jämföra med Volvon.
Just exakt så! Men nu har jag inte bytt bort min Volvo, men är tveksam om nästa bil blir en Volvo.
Användarvisningsbild
av Kurtti
#1402345
Har bockat för att den ska komma ihåg inställningar för regnsensorn men den avaktiverar iaf. Nä nog byter jag bort den här kines bilen.
Bruten fjäder framvagn

Fick ett fjäderbrott på en V40 för[…]

XC - Rear axle sensor

Har endast upplevt problemet en gång tidigar[…]

Motor 960 3,0 rycker ibland

När jag håller jämn fart vid ca 10[…]

Tack för svaren! Har helt ärligt inte or[…]