Säkerhet, larmsystem, centrallås, startspärr, alkolås, rattkryckor, hur man försvårar för tjuven att göra inbrott etc. Dvs. I princip allt som har med säkerhet att göra. OBS! Skriv vad det gäller för bil- samt årsmodell, så blir det lättare att hjälpa till!

Moderator: Moderatorer

av Primus
#1401920
Nu kan jag ju ha fel och vi är nära ett nytt Watergate... Man ska ju aldrig vara för säker... Men denna trådöppning fyller mig med reservationer. Skulle inte bli ett dugg förvånad om Volvo(så som alla tillverkare) kommer hänvisa till en av sina generalklausuler, säkerhetssystemen är till för att hjälpa, inte ta över. Och så som med alla hjälpsystem kan de reagera konstigt. Men upp med händelsen, jag kan ju vara ute och cykla...
Användarvisningsbild
av torbjorn_75
#1401922
Låter utmärkt om de bärgar bilen och fixar felet tycker jag.

Varför skulle det hela sopas under mattan, litar du inte på Volvo?
Användarvisningsbild
av GLIZ
#1401924
Kan du inte upplysa oss om vad som hänt. Kan ju rädda liv om det är så illa som du påstår. Vi skvallrar inte till någon...

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

av frippe64
#1401941
mattis1997 skrev: sön 13 sep 2020, 22:50 Det enda jag sökte var någon som kunde ge mej en tråd in till en person på volvo som kan föra en vettig dialog om det inträffade.
Jag söker inte någon att tjafsa med.
Det verkar vara precis det du gör, alltså söker en person på Volvo Cars att tjafsa med.

Nära döden upplevelse? Du måste tillfrisknat bra i alla fall...
Användarvisningsbild
av andreas 80
#1401947
Ytterligare ett ”problem” är att det inte är en person som kan svara på allt. Och som Volvoanställd tvivlar jag starkt att man ens får diskutera ett kundproblem direkt utan att ha ett öppet ärende via återförsäljare.

Låt säga det rör autobroms t.ex.
Ja då finns nog inga av de som jobbade med gamla XC60 kvar, dels har de flesta gått över till Zenuity.
Och de som är kvar är troligen på helt andra positioner.

Jag föreslår du diskuterar här på forumet, det finns säkert en och annan som kan komma med förslag.
Kanske du t.o.m hittar någon som kan hjälpa dig.
Just nu vet vi inte om det handlar om bränsleläckage (brandrisk), Utebliven autobroms, Airbag som inte löser ut, bromsar som inte fungerar etc.
Framhjulslager V50

Ford Focus / Volvo C30/s40/V50 (och C70?) är […]

Att använda lyktor från 00-04 funkar me[…]

Yttertemperatur mätare

Bytte sensorn i förmiddags. Avhjälpte ty[…]

Felmeddelande på antisladd

Kan vara givare,krans, hjullager eller styrvinkelg[…]