Moderator: Moderatorer

#1400746
DOdell skrev: tis 08 sep 2020, 06:53
Qualia skrev: sön 06 sep 2020, 15:15 Så bör den har sett ut från början.
Blev mycket snyggare.
Kostade 250kr med frakt och moms.
Lätt att få den på plats,vört de kr.
Artikeln till vänster, har du en länk för den plattan? Tack!
Tja.
Jag köpte den på aliexpress.

https://m.aliexpress.com/item/400055913 ... 4c4d5g5TRD

Tog nästa 5 veckor få hem den.
Om det finns på wish då går det nog snabbare, då får du moms fritt, dock går priset upp en del.
#1400833
Bilen hade stått i garaget i 4 dagar och när man ska köra iväg så piper backsensorn konstant. Noterar att man fått en typisk dragkroks parkeringsskada i den nymonterade och nylackade bakkjolen. Man ser tydliga spår från röd lack i min svarta lack och "blåaktig" färg där kroken tagit i.
Grannen mitt emot har en röd bil och med en "blåaktig" dragkrok.

La en lapp på ägarens ruta som kontaktade mig tillslut. Han förstod svenska väldigt dåligt men vi möttes upp i garaget men han totalnekade att han skulle kunnat orsakat det. Man behöver inte vara GW för att förstå att de han som orsakat skadan. Lite otäckt då det var en äldre herre som knappt kunde köra ut ur garaget när han väl skulle iväg...
#1401313
Var inne med bilen på treårs service idag. Fick med ett serviceavtal på tre år utan kostnad när jag köpte bilen. Min PST sa att servicen kostar 4790 kronor, och undrade hur jag ville betala!
Jag bara skrattade och sa "Glöm det, du får inte en krona", och trodde att han bara skojade med mig. Då höll han fram en utskriven arbetsorder med kostnaden inskriven.
Återigen frågade han hur jag ville betala! Plockade fram min mobil och visade bekräftelsen jag fått på min mail där det står att jag har ett serviceavtal.

Jag förklarade att det ingick ett treårs avtal när jag köpte bilen och att detta är den sista. Han litade tydligen inte på mig utan ringde till någon för att höra vad som gällde. Jo, det fanns ett avtal men det var uppsagt av mig tidigare i veckan.
Jag har sagt upp FÖRLÄNGNINGEN av avtalet som skulle börja gälla när bilen passerar tre år, svarade jag. Så då fick dom skriva ut en ny arbetsorder...

Misstag eller försök? Kanske inte.
Bilia skickade ut ett brev till mig om förlängning av serviceavtalet för 586 kr/månad. Max 1500 mil/år och detta avtal skulle gälla i tre år om jag inte hörde av mig till dom. Ni läste rätt! Om jag inte kontaktade dom och sa upp avtalet! Trodde inte man fick göra så, utan att jag först måste godkänna avtalet. Detta påpekade jag i mejlet med min uppsägning, vilket inte kommenterades i svaret. Men uppsagt blev det - Tydligen med omedelbar verkan!
Det i stort sätt bara ett tändstiftsbyte som kommer inom denna period (förutom olja och filter), så det verkar svindyrt!! Dessutom vet jag inte om jag ska byta bil eller inte.
20200910_141646.jpg
20200910_141646.jpg (471.73 KiB) Visad 1071 gånger
Kustvägen till Trelleborg är en mysig väg om man inte har bråttom. Det hade jag inte idag. 70, 60, 50 och en hel del 40 väg gör att bensinförbrukningen blir väldigt låg. Även snitthastigheten som blir strax över 50km/h. Nu var det 20 grader ute, soligt, takluckan fullt öppen och med radion på ganska hög volym. En bra dag trots allt.
Nu har jag skrivit av mig och tar nästa dag som den kommer.
// Jag och min Volvo.
Användarvisningsbild
av TommyP86
#1401362
Micce1980 skrev:
TommyP86 skrev: sön 06 sep 2020, 11:03 Japp, är väl mest en kul grej. Beställde hem en power magic så man får parkeringsläget också, det är väl vad man är mest intresserad av egentligen.
Gillar deras design att de är vågräta, lätt att få en snygg installation med då tycker jag :) Du får lägga upp en bild med
Yes, men den var mycket större än jag hade fått för mej. Och vaaaaaarför går det inte stänga av gps-leden, eller åtminstone dimma ner den
#1401384
EbbevonVolvo skrev:Bilia skickade ut ett brev till mig om förlängning av serviceavtalet för 586 kr/månad. Max 1500 mil/år och detta avtal skulle gälla i tre år om jag inte hörde av mig till dom. Ni läste rätt! Om jag inte kontaktade dom och sa upp avtalet!
Negativ avtalsbindning är sånt som oseriösa telefonförsäljare höll på med för 10 år sen. Rätt säker på att det är förbjudet, men samtidigt kan jag också komma på exempel där jag stött på det även efteråt. Typ Boxer digital TV vill jag minnas att det förlängdes om man inte sade upp det en viss vecka per år.
#1401392
TommyP86 skrev: fre 11 sep 2020, 11:26
Micce1980 skrev:
TommyP86 skrev: sön 06 sep 2020, 11:03 Japp, är väl mest en kul grej. Beställde hem en power magic så man får parkeringsläget också, det är väl vad man är mest intresserad av egentligen.
Gillar deras design att de är vågräta, lätt att få en snygg installation med då tycker jag :) Du får lägga upp en bild med
Yes, men den var mycket större än jag hade fått för mej. Och vaaaaaarför går det inte stänga av gps-leden, eller åtminstone dimma ner den
Har ej testat då jag har den bakom solskyddet och aldrig ser kameran. Stängde av någon vit lampa som lös framåt däremot.

Edit: kollar man här säger de att det inte går, hade så satt en bit svart eltejp över https://helpcenter.blackvue.com/hc/en-u ... _site=true
#1401398
Rusta hade billig Prickbort och spolarvätska! Bunkra för vintern.
Till spolarvätskan kör jag alltid i lite Super-sikt och lite citron lukt grej.
Bilagor
64702775-C8E0-4C6C-93DE-B8F8997F047A.jpeg
64702775-C8E0-4C6C-93DE-B8F8997F047A.jpeg (74.84 KiB) Visad 959 gånger
#1401698
Monterat in power magic-boxen till blackvuen. Men, VEM kom fram till att cigg-uttagskablarna skulle vara 2 meter långa, men de tre som är jord, 15+ och batteri är 20cm herre jösses. Lyckades skohorna in stackars lådan bakom airbag-avstängningen iaf, men det var allt på gränsen.
Användarvisningsbild
av SebSE
#1401745
EbbevonVolvo skrev: fre 11 sep 2020, 03:06 Bilia skickade ut ett brev till mig om förlängning av serviceavtalet för 586 kr/månad. Max 1500 mil/år och detta avtal skulle gälla i tre år om jag inte hörde av mig till dom.
Det var riktigt jävla översaftigt.
Förlängde mitt avtal när det förra gick ut. 2000 mil per år max. Ink stora servicen vid år 6:
405 kr per månad.

Och jag fick jaga dem för att få ett par prisförslag. Vilket känns mjycket bättre än nmegativ avtalsbindning. :)
  • 1
  • 1376
  • 1377
  • 1378
  • 1379
  • 1380
  • 1845

oki men den slangen har jag inte sett på min[…]

Bilens utrustning från Vin nr

Du kan kolla utrustningen igenom att trycka in reg[…]

Städat i min V70 D3 my-11. Köpte en V90[…]

Hjälp

Behöver byta denna.hur får man loss den[…]