...

Moderator: Moderatorer

#1401291
SemiImbecille skrev: tor 10 sep 2020, 20:00 Mittfilskörare på södertäljevägen blir man lika irreterad på varje gång, speciellt när det knappt är någon trafik ute över huvud taget...
Det är dagligen så, eller ja, oavsett tid på dygnet... :bored:
De kör dessutom gärna lite under skyltad hastighetsgräns, så alla andra måste trängas i vänster körfält för att komma förbi :devil: :mad:
#1401385
fjohan82 skrev:
SemiImbecille skrev: tor 10 sep 2020, 20:00 Mittfilskörare på södertäljevägen blir man lika irreterad på varje gång, speciellt när det knappt är någon trafik ute över huvud taget...
Det är dagligen så, eller ja, oavsett tid på dygnet... :bored:
De kör dessutom gärna lite under skyltad hastighetsgräns, så alla andra måste trängas i vänster körfält för att komma förbi :devil: :mad:
...och högerfilen är tom. Dessutom ser man rätt mycket lastbilar som håller på med det också. Dessa brukar ju köras av folk som kan trafik men tydligen inte :mad:
#1401454
Lövet skrev:
fjohan82 skrev:
SemiImbecille skrev: tor 10 sep 2020, 20:00 Mittfilskörare på södertäljevägen blir man lika irreterad på varje gång, speciellt när det knappt är någon trafik ute över huvud taget...
Det är dagligen så, eller ja, oavsett tid på dygnet... :bored:
De kör dessutom gärna lite under skyltad hastighetsgräns, så alla andra måste trängas i vänster körfält för att komma förbi Bild :mad:
...och högerfilen är tom. Dessutom ser man rätt mycket lastbilar som håller på med det också. Dessa brukar ju köras av folk som kan trafik men tydligen inte :mad:
Hört flera lastbilschaffisar som säger att dom inte lägger sig i högerfilen för det är så jobbigt när bilister kommer på påfarterna.. Bild
#1401465
joel80 skrev:Hört flera lastbilschaffisar som säger att dom inte lägger sig i högerfilen för det är så jobbigt när bilister kommer på påfarterna..
Ja tänk om folk faktiskt gasade upp på påfarten istället för att byta fil i 70 km/h när det är 100 km/h på skylten :mad:
#1401485
Det är ett jävla sätt ja.. Hade problem med en van som körde på motorvägen i 50km/h. Det kom bilar bakom bl.a en mindre lastbil.
Jag låg bakom vanen och behövde komma ut.. Det val j as g då valde som kändes som det minst dåliga var att fortsätta accelerera på påfarten och köra om vanen på insidan. Jag var uppe i över 100km/h när jag körde ut då. Det blev mindre besvärligt för de bakom och mindre farligt för mig. Men kanske inte helt lagligt...?
#1402707
Lövet skrev:
joel80 skrev:Hört flera lastbilschaffisar som säger att dom inte lägger sig i högerfilen för det är så jobbigt när bilister kommer på påfarterna..
Ja tänk om folk faktiskt gasade upp på påfarten istället för att byta fil i 70 km/h när det är 100 km/h på skylten :mad:
Många av lastbilarna går inte ut i vänsterfilen och det kan jag förstå för påfarten är till för att anpassa hastigheten och sen gå ut emellan.
Dock blir det ju problem när lastbilar och annat ligger för nära varandra.
En annan sak som irriterar är när nån i personbil ligger på omkörning i 90-100 på 110 väg istället för att gasa på och komma förbi.

Skickat från min V90-18

#1404676
Liiite irretarat blev man allt :-/ (kan spolas 12 sekunder in om man vill)

#1404683
Funderar på att skaffa dashcam för att dokumentera all kreativitet ute i trafiken. Och kanske en kompressortuta också :-)
Jag hamnade bakom en husbil som körde s*a*k*t*a i en enkelfilig rondell. Vi skulle båda till vänster. Okej, de ville väl inte att husgeråden åker omkring i bilen. Det är lungt, jag kan vänta
Då passade en bil bakom oss på med att göra en omkörning.. Genom att gena med HÖGERVARV i rondellen! :-o
  • 1
  • 505
  • 506
  • 507
  • 508
  • 509
  • 543

Funka dom innan bytet? Funkar inte i min heller s[…]

Mellanöl. (det var vår en[…]

Den är väl kass? Dags att byta..

De sista åren skippade Volvo "äkta[…]