Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Färgval V60 R-design

Osmium grey
40
68%
Bright silver
19
32%
av Mcbeef
Tackar för komplimangerna :-)
Du har ju gjort ett bra fint val @volvordesign89 ;-)
Dock hade jag svårt att bestämma mig om grillen skulle vara helsvart eller om jag skulle lämna loggan i mitten kvar, det vart det sistnämnda, åtminstone för stunden.
av LuA
DavidBlomqvist skrev: mån 31 aug 2020, 12:21 När det gäller R-design som inte har något krom på sig så tycker jag Pine Grey Metallic är så sjukt brutalt häftig, speciellt om man även väljer tonade rutor och väljer bort emblemen på bakluckan.

Lite OT men jag kunde varken rösta på silver eller osmium men måste jag välja så Osmium :-D
Instämmer :) Kommer hämta ut just den kombon på torsdag(dock med emblem bak till)
Kan posta några bilder på den då :-D
LuA skrev:
DavidBlomqvist skrev: mån 31 aug 2020, 12:21 När det gäller R-design som inte har något krom på sig så tycker jag Pine Grey Metallic är så sjukt brutalt häftig, speciellt om man även väljer tonade rutor och väljer bort emblemen på bakluckan.

Lite OT men jag kunde varken rösta på silver eller osmium men måste jag välja så Osmium :-D
Instämmer :) Kommer hämta ut just den kombon på torsdag(dock med emblem bak till)
Kan posta några bilder på den då :-D
Gör gärna det <3 :-)
av Mike123
Eftersom det nog är många som funderar på färg på V60 som landar på denna tråd så tänkte jag bidra med några bilder jag hittade på Insta. Så nu börjar jag svänga åter till att Crystal white är rätt ok ändå...om man inte ska välja Osmium...

https://www.instagram.com/v60rdesig/
Användarvisningsbild
av GustavB
Crystal White är snygg. Det tråkiga är bara att på håll ser den ut som vanligt vit. Och det möter man ju 5st på en mils körning. Osmium ser man inte så ofta och som jag nämnt tidigare är den både snygg och grymt lättskött.

Edit: Såg nu Micke att din bror har en Osmium, så det alternativet går väl tyvärr bort.
En annan sak med just crystal White som jag lagt märke till är att man ser tydliga nyans skillnader mellan plast- och plåtdetaljer tyvärr vilket kan vara bra att ha i åtanke om man är känslig för sådant vilket jag är.. Annars är den riktigt snygg tycker jag hur den skiftar nyanser i olika miljöer, kan man kalla det pärlemoeffekt?

Skickat från min LYA-L29 via Tapatalk

Volvordesign89 skrev: tor 03 sep 2020, 14:45 En annan sak med just crystal White som jag lagt märke till är att man ser tydliga nyans skillnader mellan plast- och plåtdetaljer tyvärr vilket kan vara bra att ha i åtanke om man är känslig för sådant vilket jag är.. Annars är den riktigt snygg tycker jag hur den skiftar nyanser i olika miljöer, kan man kalla det pärlemoeffekt?

Skickat från min LYA-L29 via Tapatalk
Gäller detsamma med äldre-volvo modeller med t.ex electric silver men även dom flesta metallic-lack kan jag se nyansskillnad. Det är ljusare på plastdetaljer(t.ex. stötfångaren fram är väldigt tydlig). Även ur fabrik när jag hämtade ut min bil 2010 såg man på fronten ur olika synvinklar
av Mike123
Jag fick syn på en V60 T8 R-design i trafiken igår, blev tyvärr inte så positiv som jag hade hoppats (möjligen var den solid vit men men vit var den). Är det ingen som har bilder på en V60 Fusion red i vardagen, dvs inte polerad i 100 timmar med rätt solljus o vinkel etc? För som nån skrev, den färgen är den som folk uppmärksammar mest, den sticker ut utan att sticka i ögonen.... ;-)
Användarvisningsbild
av Wibe
Mike123 skrev:Jag fick syn på en V60 T8 R-design i trafiken igår, blev tyvärr inte så positiv som jag hade hoppats (möjligen var den solid vit men men vit var den). Är det ingen som har bilder på en V60 Fusion red i vardagen, dvs inte polerad i 100 timmar med rätt solljus o vinkel etc? För som nån skrev, den färgen är den som folk uppmärksammar mest, den sticker ut utan att sticka i ögonen.... ;-)
Inte polerad i 100 timmar men tvättad och bara bakifrån
IMG_0871.jpg
IMG_0871.jpg (499.55 KiB) Visad 426 gånger

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Det hade säkert varit smidigt men jag har i[…]

Bilen är körd 20 000 mil. Vad säg[…]

Du ska mäta direkt på den svarta kablen[…]

Startar ej

Det handlar inte om att bromspedalen blir stum eft[…]